Dagens Ridpass

Oh mina fötter värker, har jobbat i tio timmar och verkligen haft fullt ös under hela tiden. Jag och min kollega har byggt om på hela sex ställen och gjort butiken otroligt fin, skulle önska att chefen kom in och såg vad vi har gjort för det är verkligen vackert!

Dagens ridning bestog av ett markarbetspass i paddocken med fem travbommar längs ena långsidan. Jobbade mycket övergångar och tempoväxlingar i skritt och trav samt en del flytta längs långsidorna. Ibörjan va hon rätt så springig mot bommarna (red på vanligt bett) men efter en del lösgörande och lydnad började hon vänta ut bommarna lite mer. Till slut var hon faktiskt riktigt fin i båda varven, svarade på såväl ökningar som minskningar och jobbade igenom hela sig i alla övningar.

Hon jobbade bättre och mer noggrannare över bommarna under passets gång och i slutet kändes det väldigt bra. Hade henne precis där jag ville samtidigt som jag hela tiden kunde pressa lite till för att få henne att jobba ytterligare. Riktigt nöjd efter dagens pass! Imorgon blir det en tur i skogen och på onsdag ska jag rida ett till markarbetspass fast med lite mer småhinder.


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hej! Var med och delta i Veckans blogg på min blogg! Vinnaren utses på torsdag! Tack, Alexandra!

2011-07-19 @ 18:52:17
URL: http://huvigascharlie.blogg.se/
Postat av: fo

Hey, väldigt trevlig blogg & fina hästar! :)

Kom gärna in en sväng till min blogg. Där ni får läsa om min unghästs utveckling och framgångar mot toppen. Kanske följa varandra bloglovin elr länka varandra? :)

Kramar fo

2011-07-19 @ 19:45:34
URL: http://feliciaorrstenius.blogg.se/
Postat av: Anonym

jätte fin häst!:) vart kommer hon ifrån innan du fick henne?:)

2011-07-24 @ 14:54:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0