Dagens Dagens

Jag har börjat tröttna på att börja varje rubrik med "Dagens Ridpass" så nu försöker jag hittar på något nytt. "Dagens Dagens" får det bli idag!

Min fina skrutt har ju tagit det lite lugnt i några dagar men idag red jag till ängarna för att galoppjobba i dressyrsadeln. Jobbade lite tempoväxlingar i trav först, hon kändes lite trött och seg men det har ju varit väldigt varmt och kvavt hela dagen. Väl ute på ängen satte jag igång med galoppjobbet direkt.

Red först mycket tempoväxlingar ibörjan för att känna lite på henne. Hon kändes fin om än lite stel och okoncentrerad. Övergick sen till att träna på galoppombyten på en stor åtta ett tag. Det gick okej, plötsligt blev hon superpigg och tyckte det var skitkul att galoppera, så det blev lite hetsigt några gånger efter bytet. Men överlag, bra! Efter det gick jag tillbaka till tempoväxlingar och nu kändes hon mjukare. Travade av och där var hon väldigt fin, superlätt och lösgjord åt båda hållen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0