Vegetarisk mat- Tips

Hos oss är det i stort sett endast mamma som lagar mat. Detta för att jag hinner inte, jag kommer hem runt nio varje dag och då blir det för sent om jag ska ställa mig och laga mat.. Det är synd, jag skulle gärna vilja hjälpa till mer och komma med idéer till mamma.

Men något som hon brukar göra som är otroligt gott är att hon wokar väldigt mycket. Eftersom jag inte äter kött så har hon i räkor istället, blandat med wokgrönsaker, thailändska kryddor och sen med ris alternativt nudlar till. Dem thailändska kryddorna köper hon i en speciell thaibutik där dem säljer thailändsk mat och tillbehör. Som sagt, himla himla gott och man kan egentligen välja vad man vill att ha i.


Kommentarer
Postat av: Rebeccas.se

Ja din mammas matlådor är det många på jobbet som suktar över! :)



Kram från kollegan Rebecca :)

2011-02-02 @ 22:04:31
URL: http://www.rebeccas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0