Bland mina finschabrak- del 2

Nu tänkte jag visa mina grön/beige/bruna schabrak:


Ett grönt Glengordon köpt på Lyckås för 449:-. Ett av mina favoritschabrak, tycker att färgen är riktigt snygg och så ligger det väldigt bra under sadeln. Prisvärt!




Haha det är jätteskitigt men jag har inte orkat ta med det hem.. Det är iallafall ett Schockemöhle, samma modell som det bruna i tidigare inlägget, och kommer från Hästbiten. Även det här tycker jag är jättesnyggt (speciellt när det är tvättat) och ligger bra under sadeln. Färgen är riktigt fin!




Ett brunt Glengordon. Det här är rätt så gammalt, jag köpte det till Ronda så det är lite litet på Saga, men det funkar bra att rida med hemma. Det har bra andingsmaterial, men när man har tvättat det tycker jag kvalitén är sådär. Den korvar sig lite men man får försöka släta ut det. Det var rätt så billigt kommer jag ihåg, 259:- och jag köpte det på Lyckås.




Det här är faktiskt nytvättat, tro det eller ej! Jag köpte detta på Falsterbo 2010 och tycker det är så snyggt. Tyvärr så är kvalitén kass som ni ser, jag har tvättat mitt flera gånger och det ser fortfarande ut såhär. Riktigt tråkigt eftersom jag annars tycker om det skarpt!

Kommentarer
Postat av: LINA

så trist det är med sådana som blir missfärgade ju! det gröna GG är så fint. vet du vad färgen heter?

2011-02-04 @ 15:24:35
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Lina - Inridning, tävling och graviditet!

Jag har en extra luva till Schockemöhle-schabraket om du är intresserad? Aldrig använd, fick den i julklapp men hade redan en i Green Tea =)

2011-02-05 @ 13:49:40
URL: http://equilina.se
Postat av: caroline

jag har också ett sånt Veredus och vet även flera andra som har det och de ser ut som nya. Vad tråkigt att ditt inte hållt sig fint

2011-02-05 @ 20:42:50
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/
Postat av: Beatrice

Jag brukar handtvätta bort de svarta fläckarna som sadeln orsakar med galltvål, och sen använda fintvätts programmet med lite centrifug, då håller dom sig superfina :D

2011-02-06 @ 20:10:58
URL: http://beawall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0