Ryttare och hästar- Inspiration

Med risk för att "härma" Karin med hennes top-tre hästar tänkte jag lista några av dom ryttarna och hästarna jag tycker har bra ridning, känsla, inställning, fokus etc. Först ut är Jessica Kürten.



Jag har alltid tyckt om Jessica och hennes hästar, men haft ett extra tycke för hennes Castle Forbes Libertina. Den hästen verkade ha så jäkla mycket vilja och mod i sig samtidigt som den alltid ställde upp i Jessicas ibland helt omöjliga svängar och vägar, vilket den klarade. Det såg alltid ut som att dom var ett med varandra.



Även Jessica tycker jag sticker ut med sin kämparglöd, hon har en riktig vinnarskalle. Sen tycker jag även att hon kan rida för att vinna samtidigt som hon rider snyggt, det blir inte för stressigt eller jagat utan det ser ut som att hon och hästen samarbetar för att rida fortast och vinna. Det ser helt enkelt ut som att dom har ett bra samspel mellan varandra inne på banan och att både hon och hästen har ett bra fokus på uppgiften.



Kommentarer
Postat av: M_N Melinda

Jag håller med! De brukar alltid vara heklt snabba i omhoppningar, kul o se!

2011-12-05 @ 12:36:57
URL: http://munderstreckn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0