Pluggar livet ur mig

Jag har ont i magen för allt som måste göras i skolan just nu. Är alltid stressad men den här perioden tar nog första priset. Nästa vecka har jag deadline på två IA:s, Math och History.. Båda går bra och jag jobbar med båda hela tiden men det känns liksom inte som att jag blir klar någon gång. Utöver detta har jag även prov i ESS 22 dec, på vår avslutning. Två dagar innan jul och en dag efter mina deadlines. Sen har jag även en svenska bok som ska vara utläst nästa vecka, min EE i svenska+Oral Commentary. Och så en bok i engelskan som ska vara utläst. Plus TOK essay och en English Oral Presentation+Commentary. Och så får jag inte glömma min Business IA, två mattekapitel som ska göras, min CAS-diary.
SKJUT MIG.



Ibland tror jag folk inte förstår eller tror mig när jag säger att IB är Sveriges tuffaste gymnasieutbildning. Kanske till och med världens. Det är helt sjukt vilken kunskap som krävs för att klara av den här linjen.. Inte bara akademiskt utan även kunskap om planering och att kontrollera sin psykiska hälsa. Några i min klass har redan fått det klassiska "IB break down anfallet" och jag är säker på att fler kommer. Några har gråtit, andra kastat datorerna och böckerna omkring sig. Helt stört, förstår egentligen inte att man ger sig in på sånt här men jag klamrar fast vid tanken att det är en av världens bästa utbildningar+ att jag kommer ha dom kunskaperna jag vill ha inför universitet. Helt sjukt att jag redan har läst tre ämnen på universitetsnivån, dessutom två ämnen som jag vill jobba med i framtiden... Känner redan att jag har vuxit ENORMT i dom områderna och min passion och mitt intresse har bara ökat.

Lite korta funderingar mitt i min pluggpaus. Nu= åter till svenskaboken :) Imorgon åker vi till veterinären för att ta av gipset!

Kommentarer
Postat av: Camilla- Vinn presentkort värt 300kr hos My One

Var gärna med och tävla om ett presentkort värt 300kr hos My One!

http://camillahastskotare.blogg.se/2011/december/tavla-om-et-presentkort-vart-300kr-hos-my-one.html



Lycka till!

2011-12-14 @ 13:48:31
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag går också IB, sista året, och jag förstår dig!

Förstår inte hur du klarar av häst och IB, själv sålde jag min förra året för det gick inte ihop helt enkelt! :( Vilka HL ämnen läser du? :)

2011-12-14 @ 14:05:44
URL: http://sofiavonspeer.tumblr.com
Postat av: Lina - Jultävling & nyårstävling i bloggen!

Kämpa på!

2011-12-14 @ 19:46:18
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0