Sollentuna 10/4-11

Vilket härligt väder det har varit idag! Perfekt för att vara iväg på tävling med andra ord.


0.95m
Jag hann inte gå banan men den kunde jag lära mig från läktaren, dock red jag fram för kort. Jag har kommit underfund med att om det ska gå bra måste jag rida fram länge och ordentligt. Viktigt att jag gör mycket skänkelvikningar, öppnor & slutor, övergångar och tempoväxlingar och att jag varierar övningar. Då blir hon väldigt uppmärksam och mjuk. Detta hann vi alltså inte göra i den här klassen vilket resulterade i att hon kändes stark och drog iväg. Inne på banan fick vi upp ett mycket bättre tempo än vi haft tidigare, men som sagt så kändes det inte som att jag fick tillbaka henne i tid och att hon inte svarade på halvhalterna, så på vissa hinder kom vi för nära på och då rev hon. Tre ner totalt.

 

1m
Åh hon var så fin på framridningen! Nu jobbade som jag beskrev innan och jag fick verkligen igenom henne på ett helt annat sätt. Sollentunas framhoppningsbana är väldigt stor så den passar perfekt för mig och Saga som behöver ha ordentligt med plats. Väl inne på banan tyckte jag att tempot var bra och dem gångerna vi kom för nära var det helt mitt fel och det tar jag på mig. Så vi rev totalt två stycken men jag hade en bra känsla och det var så kul att hoppa. Hon tog halvhalterna bättre i den här klassen men sen missbedömde jag två avstånd.




Det som kändes bäst med dagen var att ingen av oss var osäkra, vi hade ett bra tempo hela tiden. Jag måste lära mig att rida henne i det här tempot men jag tror att det är något jag kan lära mig. Hade i alla fall väldigt kul idag när vi hoppade!


Kommentarer
Postat av: Emma Elfstrand - hästblogg

känslan är ju absolut det viktigaste, och då kvittar det om man har ett par nedslag :)

2011-04-11 @ 11:22:06
URL: http://catago.blogg.se/
Postat av: Eleonor - Vinn smycke värde 395 kr

o jag visste inte att din var efter 88.an! :) Skojs!

2011-04-11 @ 12:38:18
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/
Postat av: Josäfin :>

Det ser jätte fint ut jue! :D

2011-04-12 @ 17:44:54
URL: http://jossanamigo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0