Träningar jag minns

Lägger upp några länkar från dem träningarna som jag minns lite extra från. Jag kan ha fått några riktiga Aha-upplevelser eller bara kännt att min ridning varit bra, Saga gått fint, vi har utvecklats och fått fortsatta övningar och träningstips att ta med oss hem.

En hoppträning för KG förra året. Nog den första träningen som jag verkligen fick en bra känsla! Avstånden stämde och hon kändes väldigt fin.

 


Hoppträning 26 December. Hon kändes mjuk och stadig, väntade på mig men det som kändes speciellt bra var bomjobbet. Just bomjobbet är något jag vill komma igång med ordentligt, för att jag vill få tillbaka den här känslan över bommar som vi hade på den här träningen. Note till mig själv alltså, försök att få tag på fler bommar och använd dem så ofta som möjligt- det är bra träning på många sätt!

 


 

Första dressyträning som jag fick en känsla på. Vi provade graman första gången och vilken skillnad det blev på min ridning och mitt och Sagas samarbete!


Dressyträning för Kicki, kändes så himla bra. Jag har tyvärr ingen film från den här träningen. Jag red med gramanen och vi kunde fokusera på att verkligen få igenom henne. Det var väldigt kul och jag fick äntligen en känsla för hur ridning ska kännas. Det vi gjorde på den här träningen kommer jag ihåg var att rida mycket sluta längs långsidorna och flytta på öppna delen på volt, samt att börja jobba galoppen lite. Stundtals blev hon lite för låg i formen men under 85% av passet var formen så som den skulle.

 


Första hoppträningen för Cathrine
var minst sagt en känsla för livet! Gud vad bra det kändes på den träningen. Saga kändes som att hon var i en himla bra form. Allt stämde verkligen på den här träningen och "analysen" jag har gjort i det inlägget går jag ofta tillbaka och läser för att få ett hum över vilken känsla det är jag eftersträvar. Jag var så lycklig efter den här träningen kommer jag ihåg!

 

Även andra hoppträningen för Cathrine gick väldigt bra. På framridningen var hon väldigt fin och lösgjord. När vi började hoppa fick vi inte till någon bra känsla, men Cathrine hjälpte mig bra och i slutet hoppade vi en liten bana på 1.20m. Hon blev så himla fin när jag red rätt! Det är verkligen kul att känna skillnaden när man rider lite halvbra för att sedan verkligen skärpa till sig och se hur mycket bättre resultatet blir.

 

 

Dressyrträning för Kicki. Den här träningen är utan tvekan den jag har fått bäst känsla från, både när det gäller hopp och dressyr. Här STÄMDE verkligen allt; ridningen från min sida var bra, Saga hade börjat få en riktigt fin och stadig form, rörelserna var inte begränsade (med det menar jag att vi inte, till skillnad från tidigare träningar, inte var tvugna att göra samma sak i stort sett under hela träningen för att få henne att lossna) och vi samarbetade och utvecklades tillsammans.

 

 

Det här är ett urval från dem träningar jag har varit på. Jag har inte skrivit så jättemycket varför eller vad som gjorde träningen speciell, hade kunnat analyser allt ännu mer men i varje inlägg finns det en väldigt klar och tydlig text på vad vi gjorde på träningen och hur känslan var, så om det är någon träning ni vill läsa mer om är det bara att trycka på den länken.


Kommentarer
Postat av: Nadja

fina :)

2010-10-15 @ 16:55:01
URL: http://nadjahjertaponnisar.bloggplatsen.se/
Postat av: Anna

Ni blir bara finare och Finare :') <3 <3

2010-10-16 @ 21:41:12
URL: http://mylifeasfitch.blogg.se/
Postat av: Elin

Jätte fin blogg :)

och gu vilken fin häst du har :o

ni hoppar jätte jätte bra tillsammans ju (y)

Allt såg verkligen jätte bra ut i mon ögon.



hur högt har ni hoppat som högst tillsammans? :)

2010-10-17 @ 11:25:03
URL: http://elinlagervall.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Vart tränar KG ngnstans?

2010-10-26 @ 16:06:55
URL: http://rebeccaeisengarten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0