Tävling Gimo 3/10-10

Igår tävlade vi som sagt på Gimo, jag och Ronda. Det var först en förklass och därefter själva lagklassen.

L:C= Kändes jättebra på framridningen, det fanns en jättebra äng man kunde rida fram på vilket var bra för mig och Ronda då jag behöver galoppera fram henne ordentligt. Väl inne på banan kändes det jättebra, vi gick dubbelnolla och ledde väldigt länge tills vi blev nerpetade av näst sista ryttaren tror jag. Men vi slutade på en andra plats vilket jag tycker är helt otroligt, rider henne var fjärde vecka så jag är så himla nöjd och glad!



Jag-Ronda och Anna-Pam, som var så sjukt duktig och blev placerad som fyra i samma klass som mig.

Sen var det dags för lagklassen som gick i L:B. Jag skulle starta som sista ekipage både i laget och i hela klassen. När det var min tur hade Säva en nolla, en fyrafelare och en utesluten. Skulle jag rida nolla skulle vi komma tvåa, annars ingen placering alls. Jag visste dock inte detta när jag gick in på banan, tur var nog det. Inne på banan går det inte att beskriva vilken känsla jag fick. Det går inte. Vilket flyt vi hade! Allt kändes så lätt och okomplicerat, jag satt och log genom hela rundan. Hon var så fin! Vi nollade, laget slutade på en andra placering som hördes över hela tävlingsplatsen, vi flyttades upp till tredjeplats tills finalen går om fyra veckor igen. LYCKA!






Jag behövde det här så himla mycket. Jag strävar oftast aldrig efter placeringar när jag tävlar, vill bara hitta en bra känsla men nu var det verkligen sålänge sen jag blev placerad och man får en sån kick av att bli det. Världens finaste Ronda! Åh jag är fortfarande överlycklig och går runt och ler för mig själv. Längtar sjukt mycket till finalen :)
Sävas lag var bäst under hela dagen. Vi fick totalt med oss: tre clear round rosetter, två andraplaceringar, en fjärdeplacering och sen hela laget kom tvåa så totalt fyra stycken blåa rosetter till. Världens bästa Kristin med Schamilia blev tvåa i samma klass som mig fast för C-ponnyer.

Att rida i lag är det ABSOLUT roligaste som finns. Stämningen är underbar, vi har så himla kul och samanhållningen i vårat lag är så stark!

Säfvas lag med bästa lagledare och kusin Katta

Kommentarer
Postat av: Lina - Vinn Kingslandmössa ifrån Hippoteket!

Vad kul! :) Stort grattis

2010-10-04 @ 22:55:44
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: ERICAPERZZON

Vad roligt! Grattis:)



/E

2010-10-04 @ 23:06:19
URL: http://ericaperzzon.se
Postat av: Elvira Johansson

Grattis :)!

2010-10-04 @ 23:28:10
URL: http://ridahest.blogg.se/
Postat av: emma

nej vad roligt, det var väldigt länge sen jag såg pam eftersom det var min klubbkompis som ägde henne innan. har hon en blogg som äger pam? :)

2010-10-05 @ 15:26:45
URL: http://qems.blogg.se/
Postat av: josefin

Varför tävlar du Ronda igen? :) Va inte hon såld?

2010-10-07 @ 22:34:14
URL: http://josefinzander.blogg.se/
Postat av: joelle

Vad är det för väst du har ? :)

2011-03-03 @ 21:20:24
URL: http://hastliv.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0