Hösten 2010:s resultat

Den här hösten har varit väldigt bra både tränings och tävlingsmässigt för min del, och mina hästar. Om man tänker tävlingsmässigt har jag startat fem tävlingar:

Uppsala Ponnyklubb 5/9 L:C & Lagklass L:C+ omhoppning L:B med Ronda
Mälarhöjden 12/9 1m & 1.10m med Saga
Gimo Ridklubb 4/10 L:C & Lagklass L:B med Ronda
Lurbo Ridklubb 31/10 L:C+5 & Lagklass L:B med Ronda
Botkyrka Ridsällskap 7/11 1m & 1.10m med Saga

Av fem tävlingar har jag blivit placerad på tre; Gimo, Lurbo och Botkyrka. Det började med en andra plats i L:C på Gimo, 0+0fel och 0fel i Lagklassen vilket gav laget en andra placering i andra omgången. På Lurbo red vi 0fel i Lagklassen vilket gav vinst i sista omgången och total två i hela allsvenskan. På Botkyrka red vi 0+0fel och kom på 9:e plats av 80 startande. Totalt blev det fem rosetter den här hösten och jag hade inte kunnat vara mer nöjd. Både Ronda och Saga har känts riktigt bra i alla starter och jag har haft bra känsla i varje klass även fast resultatet kanske inte varit det bästa. Men att ha haft bra känsla på samtliga av höstens starter är inte fy skam, och
dessutom blivit placerad i fem av tio!

Vinstrundan!

Träningsmässigt har det gått upp och ner, men det känns som att vi efter varje träning har kommit på något nytt, jobbat vidare med det hemma och blivit bättre, kommit tillbaka till en ny träning och stött på ett nytt problem som vi löst på samma sätt som föregående. Vi har liksom inte fastnat vid en specifik punkt utan faktiskt kunnat jobba på flera olika problem. Men sen tycker jag också att vi har utvecklats, väldigt mycket! Jag har börjat förstå hur jag ska rida och på vilket sätt jag rider rätt men även hur jag rider fel. Jag känner att jag har utvecklats mycket och jag tror att det har varit väldigt bra för både mitt självförtroende och för min ridning att tävla två så olika hästar. Det har gett mycket! Det har varit så himla himla kul och jag hoppas att jag får möjligheten att göra det nästa termin också!

En av dressyrträningarna i början av terminen

Jag känner även att träningen har varit kontinuerligt under hela hösten, det vill säga att vi har i stort sett tränat varje vecka och ibland flera gånger. Träning ger verkligen resultat, och det är nog en av de viktigaste punkterna jag har lärt mig den här hösten. Man måste få hjälp och lära sig nya saker hela tiden och genom att träna för tränare ger du både dig och din häst möjligheten att uppnå dem målen du har. Det är något jag kommer tänka mycket på i framtiden, och jag tror inte att jag kommer slarva med träningen som jag kanske har gjort tidigare.



Jag är väldigt nöjd med den här hösten, nöjd är inte ens ett ord som räcker utan det har varit så över förväntan och jag hoppas som sagt att det inte är sista gången jag får tävla och och ha roligt tillsammans med dem två jag älskar mest, och för att inte glömma vårat fantastiska lag och hejjarklack som har varit bland det viktigaste också!

 


 


Kommentarer
Postat av: Anna

Världens grymmaste ryttare med världens bästa hästar <3

2010-11-23 @ 06:37:34
URL: http://mylifeasfitch.blogg.se/
Postat av: Jessica

jätte fin och bra runda du gjorde :) fina bilder oxå! :)

2010-11-23 @ 06:53:10
URL: http://jessicajosefsson.blogg.se/
Postat av: Lina - Mitt liv med hästarna

Bra jobbat!! Har också haft ett bra år(trots få tävlingar): http://sallberglina.zoomin.se/index/99394.html Alla nollor bortsett från en tävling där hon var sjukt stressad pga att hon var rädd för alla hästar och inte funkade, samt en liten rivning på en tävling.

2010-11-23 @ 10:04:53
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: warnmark -hästblogg

Sv; Jo, lite tråkigt tycker jag att det är... Men samtidigt tror jag inte att vi hade kunnat hitta något stall här i närheten där dom går två och två :/. Men sen till våren när de släpps ut i gräshagarna kommer hon inte vara själv längre :)

2010-11-23 @ 11:39:09
URL: http://warnmark.blogg.se/
Postat av: Catrin Egerfors - Mitt liv som tävlingsryttare!

Kul att det gått så bra :D

2010-11-24 @ 13:44:15
URL: http://cathie.se
Postat av: Elin Berggren

Hejsan! Det var verkligen längesen jag läste din blogg, och nu måste du svara, rider du Ronda igen? :o Jag blev helt chockad när jag såg henne på bild igen, berätta! :D

2010-11-25 @ 12:38:38
URL: http://elinb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0