Dagens Ridpass

Idag red jag min sötnos för första gången på en vecka. Har saknat henne så himla mycket!

Red i paddocken med graman och vanligt tränsbett. Jobbade helt vidare med det vi gjorde på dressyträningen och ville bara känna igenom henne. Hon var så fin idag! Mjuk och lugn redan från början. Jag började med att rida mycket flytta på öppna delen av volten och diagonala skänkelvikningar i skritt just för att verkligen få igenom henne rätt från början. Gick över till trav och jobbade med öppnor längst långsidan och skänkelvikningarna på diagonalen. Hon kändes jättefin, stadig och samtidigt känslig och lyhörd. Pressade henne lite extra i öppnorna och skänkelvikningarna så som Kicki sagt och det gav resultat; i slutet fick vi samma trav som vi hade i slutet på sista träningen och när jag travade av var hon jättefin!

Imorgon ska jag till stallet och rida först ett kort pass på morgonen, och sen på kvällen har vi hoppträning.


Kommentarer
Postat av: Elin

Sv: hihi om det vart svart hade jag inte sålt det ;) köppte det innann jag hade hittat sadel till pollen men sen vart den en svart sadel så då har det nästan bara hängt.

2010-11-03 @ 11:11:50
URL: http://ellasrum.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jättefint ekipage! :)

2010-11-03 @ 21:59:34
URL: http://ponnytvillingarna.blogg.se/
Postat av: Matilda&Vicky

Så fin häst!! Är det din??

2010-11-10 @ 12:52:51
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0