Dagens Ridpass

Jag är, på ett sätt, så himla glad att snön har kommit! Det ger sånna otroliga rid- och träningsmöjligheter.

Idag red jag genom skogen och till min backe där vi backtränade, och oj så hon fick jobba tack vare både backen och snön. Hon har inte några snösulor men det går lika bra utan tycker jag konstigt nog.. Men oftast brukar det bara bli problem när det är kramsnö, nu är det mer puderaktigt så det blir inte styltor på samma sätt.

Påvägen dit var hon iallafall tvungen att klättra i backarna i skogen (samma skog som jag går i för att komma till stallet) där det ligger helt orörd snö. Alltså väldigt bra styrketräning. Väl framme vid backen blev det totalt 6 gånger upp och ner, jag har ökat med en vända upp. Under hösten har jag kört 5 gånger, men känner nu att vi kan börja öka på! Nästa gång kommer jag nog lägga till så att det blir 7, hon har blivit så pass stark att jag måste öka för att det ska bli jobbigt för henne. Idag var hon iallafall riktigt fin. Red varannan gång samlat och varannan gång ökat, under dem gångerna jag ökade la jag även in tempoväxlingar i mitten för att få henne att vänta och tänka till. Påvägen hem i skogen är fick hon klättra igen och det var bra ansträngande för henne- hon flåsade när vi kom ut från skogen.

Hon kändes riktigt fin och hon är så lycklig med all snö! Som sagt, jag kommer verkligen ta vara på dem här månaderna med snö och bygga upp styrka så mycket som möjligt. Det som är så bra med snön är att man kan rida ÖVERALLT för att det är både ljust och perfekt underlag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0