Dagens Fråga(or)

Är Ronda D-ponny?har hon exem?

Svar: Yes Ronda är en D-ponny, men hon har inte exem.

 

Vet du vart den marinblåa KL tröjan finns att köpa?:)

Svar: Oj det var ju rätt sålänge sen, över ett år. Jag köpte min på Sporren i Uppsala, men ring och hör med din närmaste ridsportsaffär om dem har Kingsland ylletröja :)

Intressant :) Förstår om du inte vill svara på det men vad hade du för betyg när du gick ut 9an? Vad hade du tänkt göra efter gymnasiet, vad ska du plugga/jobba med? För olika utbildningar på universitet i sverige kräver man ju att man har läst vissa kurser på gymnasiet, hur funkar det för er? Hur omvandlar man betygen, alltså hur räknar man ut era slutbetyg? Vart ligger skolan och hur fick du upp ögonen för den? Jag har aldrig hört talas om den. Kul att du hittat en skola som du trivs så bra på :)

Svar: Hej! Det är ingen fara, jag berättar gärna om mina betyg :) Jag gick ut med 11 MVG:en och 6 VG:en. Hade MVG i: Svenska, Engelska, Historia, Religion, Geografi, Samhällskunskap, Biologi, Slöjd, Hemkunskap, Idrott och Bild. Jag hade VG i: Kemi, Fysik, Teknik, Matte, Musik och Tyska. Jag var så stolt över mig själv när jag gick ut nian! Totalt blev det 295 poäng efter att man räknat bort ett ämne.

 

Jag har inte någon plan vad jag ska plugga till direkt efter gymnasiet, och jag kommer heller inte studera direkt. IB är som ni vet en krävande linje så när jag går ut kommer jag inte ha orken att börja plugga direkt igen, dessutom vet jag inte vad jag vill göra. Jag ska åka till Irland eller England och jobba i stall i ett-två år efter gymnasiet, det är min plan än sålänge. Sen får vi se om jag kommer på vad jag vill studera vidare till under tiden där.

 

Vi har ju som sagt siffror som betygssytem, max är 45 poäng och för att bli godkänd ska du ha 24. När du söker till Universitet i Sverige går man efter poäng så det på det sättet är det lugnt. IB elever är oftast väldigt eftertraktade på Universitet, iallafall utomlands då vi är väldigt studiemotiverade, har mycket kunskap och har läst flera ämnen på Universitetsnivå (HL-ämnen). Jag tror inte att jag kommer studera i Sverige, men det vet man aldrig.


Skolan ligger i Sickla, Nacka i Stockholm. Det var faktiskt min kompis som tipsade mig om den, jag hade egentligen redan bestämt mig för en annan skola men så fick jag höra talas om YBC, var där på öppet hus och tvekade inte för att börja där istället! Ja, jag är verkligen jätteglad att jag har hittat en skola som passar mig så himla bra, och jag är glad att jag vågade ta en linje som egentligen inte alls var min tanke eller min "stil".


Kommentarer
Postat av: Elin

Förlåt om jag frågar men vad hände med Ronda innan du köpte henne?

2010-11-27 @ 08:44:30
Postat av: Elin Berggren

svar: Jasså, gud vad roligt! Låter ju hur bra som helst! :D :D

Med mig är det bara bra! Jag är just nu i Stockholm och ska till globen :) Ska du dit nånting? :)

2010-11-27 @ 14:29:03
URL: http://elinb.blogg.se/
Postat av: Carolina Riesbeck

Trevlig blogg!

2010-11-28 @ 12:36:05
URL: http://carolinariesbeck.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Fick du mitt mejl ;D?

2010-11-28 @ 20:00:23
URL: http://jenniferbergstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0