Dagens Fråga

Kommer du att ställa av din häst på vintervila iår? :)
Svar:
Bra fråga! Nej, jag tror inte att hon kommer att ha en hel vila, jag kommer inte att ställa av henne medvetet. Men sen vet man ju aldrig med det här vädret. Så som det såg ut förra året gick det inte att rida pga stormar och för mycket snö. Lina som står i samma stall som mig brukar åka till Gladö rätt så ofta, ska fråga om jag kanske kan följa med någon gång. Jag red där förra vintern några gånger när vädret var som värst så det kanske går bra i år igen.

Om det är lagom mycket snö är vintern superbra att bygga muskler genom att konditionsträna i snön, det är jättejobbigt för hästarna och bygger upp bra styrka! Det är ju lättare på stor häst, kommer det extremt stora mängder med snö är det väldigt svårt att rida med små ponnyer men har man möjligheten så ska man rida så mycket som möjligt i snön. Sen är det såklart otroligt mysigt och härligt att rida ut i snö!

Saga brukar få sin vila på sommaren istället, då får hon vila några veckor och bara gå på bete.


En vinterbild från förra året

Kommentarer
Postat av: Jessica

så himmla fin bild :))

2010-11-19 @ 13:58:37
URL: http://jessicajosefsson.blogg.se/
Postat av: tanja

Det jag behöver hjälp med är att göra och koda en header. Har inte lärt mej de ännu :) Så om du kanske kan hjälpa mej eller vet någon annan som kan de? Kram

2010-11-19 @ 19:31:56
URL: http://tanjalarsson.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Härlig bild!

Har du snösulor på dina hästar på vintern?

Och i så fall hjälper det mycket?

Jätte tacksam för svar! :)

Skulle vara kul om du kunde skriva lite om snösulor och broddar i ett inlägg här på bloggen (:

Postat av: elli :)

mysig bild:)

2010-11-23 @ 19:13:38
URL: http://ellinorelindell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0