Dagens Ridpass

Skulle egentligen blivit dressyträning idag men Kicki var tyvärr sjuk!

Så jag och Saga tog vårat eget dressyrpass i paddocken istället. Jobbade vidare på samma spår som förra veckan men la till några tidigare övningar också. Mycket volter ibörjan. Efter uppvärmningen tog jag upp stigbyglarna i cirka tio minuter och travjobbade. Där blev det mycket halvhalter och några skänkelvikningar längs diagonalen samt galoppjobb på volterna. Sen när jag släppte ner stigbyglarna igen jobbade jag vidare med slutor längs långsidorna och på öppna delen av volten lite flyttande. Hon var lite stel i höger men släppte ordentligt i slutet efter allt lösgörande. Blev mjuk och fin takt i alla gångarter. Kändes bra!


Kommentarer
Postat av: Lina

Kul att det gick bra

2010-05-25 @ 23:18:09
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Karin

Bra att du får en fin känsla av arbetet!



Står hästen snett? Är det skugga som gör att ena stigbygelplattan ser mer sliten ut? Ser ut som sadeln ligger mer åt höger och att bogen till vänster ser tunnare ut? Bra tips att fota när man sitter på hästen på det sättet! Ska göra det också för att se om min häst är ojämt musklad.

2010-05-26 @ 10:54:17
Postat av: tova

våra dressyr pass brukar ofta vara utan stigbyglar. tycker det är bra, för jag har fått mycket bättre balans och är inte rädd att trila av.

2010-05-26 @ 19:43:58
Postat av: Louise

Oj du den där sadeln låg lite snett...

2010-05-27 @ 22:12:15
Postat av: martina

Jättebra övning, får man verkligen träna balansen.

2010-05-29 @ 14:25:51
URL: http://martinamagnussons.blogg.se/
Postat av: Mälina

vad är det för sadel? :)

2010-05-31 @ 15:40:36
URL: http://stickerbitch.blogg.seh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0