Dagens Ridpass

Idag blev det som sagt galopp/konditionsträning för Saga.
Red på samma äng som igår fast idag var det galoppjobb.
Mycket tempoväxlingar i galoppen och varierade mellan att stå och sitta. Ökade några steg för att sedan korta s mycket som möjligt, både när jag satt och när jag stog.
Det kändes faktiskt i benen efter att jag stått upp ett tag, och jag vågar ändå påstå att jag är rätt så vältränad. Superbra träning med andra ord, både för Saga och mig för att hon var också svettig när vi var klara!
Travade av henne med mycket sidförande och ställning i en lägre form.


Hon var väldigt lösgjord redan från början och jobbade avslappnat under hela ridpasset. Kändes väldigt bra! Hon tycket också att det var kul att få galoppera av sig lite :)


Haha Saga tyckte att min moppe var väldigt mystisk så hon var tvungen att gå fram och nosa...

Kommentarer
Postat av: Lina

oj så stor hon ser ut i jämförelse med mopeden. :P

bra att ha tillgång till en äng att rida på!

2010-05-07 @ 23:14:25
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0