Dagens Ridpass

Åh jag är så stolt över min mamma! Idag red hon för första gången ut på Saga :D Jag skulle ta hand om min kompis häst också och då frågade mamma om vi inte kunda rida ut, vilket jag såklart ville! Var verkligen jätteroligt att kunna rida ut tillsammans, speciellt att se mamma på Saga. Hon var jätteduktig.

Igår tömkörde jag Saga för första gången och OJ vad jag kunde komma åt henne.
Jag har inte så jättestort vana av tömkörning men har gjort det innan, och jag vet inte hur mycket Saga har gjort det. Började i paddocken och det visade sig att hon var mycket nöjd och duktig.
Vi gick ut en sväng till våra backar, och där fick hon verkligen jobba. Så jäkla roligt att se, och faktiskt känna. Först skrittade vi upp i backarna och då fick hon gå i form, vilket jag annars inte brukar kräva när jag backtränar.
Men nu fick hon ta i hela vägen bakifrån.
Sen travade vi även upp, då la jag henne i en väldigt samlad trav, i form och i uppförsbackar. Det var verkligen nyttigt arbete för henne, för att hon fick verkligen jobba igenom kroppen.
Riktigt kul att "upptäcka" det här, och något jag absolut ska fortsätta med! KG har mycket tömkörningslektioner så när nästa termin kör igång igen ska jag anmäla oss till en sån.
Kan tillägga att det blev ett ordentligt pass för mig också, att jogga bakom en häst på 177 cm i mkh samtidigt som man försöker få den att jobba är krävande.
Två flugor i en smäll!


Saga kom in med det här igår, inte något djupt iallafall! Tvättade och smörjde, såg bättre ut idag.

Kommentarer
Postat av: Minna

Vad använde du för smörj när du smörjde hennes sår? Nyfiken :) din blogg e super! älskar dina utvärderingar av saker och när du visar vad du tex har i tävlingsväskan, mer sånt! :D

2010-07-05 @ 20:46:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0