Dag 2

På morgonen hade vi hoppning. Vi hoppade först enstaka hinder och sen la vi ihop det till en bana. Saga var så himla fin. Och jag har äntligen börjat se avstånd på henne! Första hindret var ett räcke med bom framför som var ett travhinder, efter det var det snett igenom till ett räcke med plank, vände runt och kom till en oxer med galoppbommar innan, snett igenom och hoppa ett räcke. Hon lyssnade, rusade inte och tog mina förhållningar. Det räcker med att jag rätar upp mig, samlar henne och  behåller tempot ända fram till hindret. Jag är väldigt väldigt nöjd efter lektionen idag.

Efter lunch red vi terräng för första gången. Saga gick klockrent! Bjöd, lyssnade, tvekade inte och tyckte allt var jättekul. Hon tittade inte en enda gång. Det märks att hon har gjort det här tidigare och att det är nått hon verkligen tycker är kul.

Imorgon ska jag rida dressyr på morgonen. Meningen var att jag jag skulle rida terräng efter lunch men det kommer en tränare på torsdag som vi ska ta fälttävlanskortet för och tydligen brukar den träningen vara relativit tuff och på fredag kommer det att vara en avslutande fälttävlanstävling. Saga kändes redan idag rätt så matt så jag vill inte ta ut henne för mycket så jag kommer ta en privatponny som jag ridit ett ta på terrängen imorgon. Kommer bli jättekul! Ska presentera honom sen.

Jag har massor med bilder att visa men får göra det såfort jag fått alla!

Kommentarer
Postat av: Emma S

Vad roligt att det gick bra! :D Fälttävlan är så himla kul! Vart är du och tränar? :)

Kram Emma!

2010-07-28 @ 09:43:03
URL: http://littlemissjulie.blogg.se/
Postat av: Lina

Härligt! :)

2010-07-28 @ 10:01:43
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0