Dagens Ridpass

Hej!

Och igen, dålig uppdatering. Men har haft fullt upp den här helgen och datan har inte varit prio ett helt enkelt.

Var iallafall i ridhuset idag. Mamma kom också, och hon erbjöd sig att vara ansvarig för kameran. Filma sa jag, efter ridpasset skulle jag kolla lite på filmen och hittade då bara bilder. Missförstånd mellan oss tyvär, så min lovade film dyker inte upp idag :/ Dock några bilder har jag att bjuda på.

Själva ridningen var både positiv och negativ. Det var första gången vi var i ett ridhus och red ordentligt på över en månad, så jag visste att hon inte skulle vara tipp topp. Hon tyckte att jag var skitjobbig som ställde krav och tyckte då att det var lättare att bråka, det är hennes sätt att säga att saker är jobbigt. Men sålänge man inte ger sig och fortsätter vara envis får man resultat- hon gick riktigt, riktigt fint stundtals. Fick henne i den önskade formen, hon jobbade med rygg och bakben samt orkade bära och balansera. Men eftersom att hon som sagt inte är så stark och vi båda är rätt så otränade så föll vi ur formen efter ett tag, men då var det bara att börja om. Jag är faktiskt väldigt nöjd och känner att vi äntligen är igång. Nu kan vi rida till ridhuset en gång varje vecka iallafall och det kommer ge jättemycket.

Det låg även två bommar på mittvolterna som jag lät henne hoppa över, mest för att bryta av dressyren ibland och låte ha henne lite roligt. Hon tyckte det var sjukt roligt! Haha det märks att hon har saknat hoppningen. Bytte snyggt över bommarna bara jag flyttade mig lite i sadeln och hade öronen framåt hela tiden.







Tyckte att denna bild blev finast på oss :)

Kommentarer
Postat av: Minna

Trevlig och snygg häst du hade! Red samtidigt som dig i början med den tjocka lilla "nordsvensken" och jag ursäktar om jag var lite i vägen då och då :P Men kul att vårat ridhus kan vara till hjälp för dig :)

2010-01-11 @ 00:28:44
URL: http://minnajmn.blogg.se/
Postat av: ebba

sv: haha men shit vad roligt, hade för mig att hon red på säva nämligen :) Vi red på samma ridläger 07 har jag för mig, och bodde i samma rum :D

2010-01-11 @ 05:57:46
URL: http://brejjk.blogg.se/
Postat av: Katta

Jag antar att du fått höra om Rondas och Johannas två blågula i helgen? Det finns lite bilder på min pixbox, de var grymma! liksom resten av mina ryttare såklart, vi hade 7 rosetter hem på 10 starter! Kram

2010-01-11 @ 12:30:57
URL: http://www.savaridcenter.se
Postat av: annie

ser fint ut :)

2010-01-11 @ 20:36:50
URL: http://anniehoppryttarinna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0