Jag är kär..

Hej är jätteledsen för HEMSK uppdatering!

Vi var på Täby Galopp igår och provred en föredetta galoppör, och jag är helt kär. Det var första gången jag satt på "riktig" galoppör, och jag har hittat vilken häst jag vill ha i framtiden (eller helst nu?)! Det var bland det häftigaste jag suttit på, det kanske till och med ÄR det häftigaste jag suttit på. Grymt fin var den valacken vi provred.

De kunde dock inte så mycket vanlig ridning, men med träning tror jag det kan bli en jättefin häst. I det stallet han stog i var det flera andra galoppörer och jag måste säga att de var alla väldigt välmusklade och hade otroligt fin päls. Men det vi alla reagerade mest på var hur snälla och väluppfostrade alla var. Du kunde stå och mysa med vilken som helst!

Jag har alltid, alltid haft en dröm om att bli jockey, vilket tyvärr aldrig skulle gå då jag är alldeles för stor och jag skulle inte klara av att äta på det sättet som jockeys är tvugna att göra hehe :P Men det är verkligen en sån där "hemlig dröm" jag har, och det är ju alltid härligt att få drömma ;)

Vi får se vad mammas kompis tyckte om hästen, är hon intresserad ska vi tillbaka och provrida en gång till. Jag blev ju nästan lite sugen på att ta den själv...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0