Dagens Ridpass

Saga var så himla fin idag!


Red ut för första gången på några veckor när det var ljust, väldigt skönt. Red ut i skogen för att komma ut i Vidja där vi körde mycket sidförande; skänkelvikningar, öppna, sluta. Hon var väldigt mjuk och fn. Galopperade även i en brant backe upp, ville få henne lite mer på bakbenen så satt lite tillbaka i backen så att hon verkligen fick jobba. Gav resultat! Kunde korta henne samtidigt som hon hade tryck i sig, precis den känslan jag eftersträvar och som jag vill att hon ska ha ovasett underlag, tempo eller övningar. Ska absolut fortsätta på samma spår och det känns skönt att vi går mot ljusare tider så att jag inte bara kan göra det någon gång varannan vecka när jag hinner rida när det är ljust :)


Blev mycket klättring i skogen i den djupa snön vilket också är jättebra styrketräning. Ett väldigt givande pass!

Nu är det hela 199, alltså bara en till och sen har jag nått mitt mål som var meningen att det skulle vara klart i slutet av 2010 :D Ett grymt stort tack till er! Får sätta upp ett nytt, vågar jag säga 250? :P

/ Sabina


Haha Saga tackar :D

Kommentarer
Postat av: Karoline - Vinn ett strasspannband

Kul med ett nytt mål, eftersom din blogg är så bra så kommer du att lyckas uppnå det!

Lycka till!

2010-02-24 @ 10:23:56
URL: http://karoline.eak.nu
Postat av: Linda

Hej! Vet du någon häst som nån söker fodervärd till eller så? Du kan ju höra av dig isåfall! :)

2010-02-24 @ 20:16:58
URL: http://lindabj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0