Produktrecension


Bildkälla


Produkt: Sprenger Dynamic RS med fasta ringar
Produktbeskrivning: Bett som är bra för hästar som har svårt att ta stöd på bettet. Ergonomiskt utformat vilket ger ett jämt tryck på både tunga och laner. Främjar att hästen tuggar på bettet och tar ett jämt stöd.
Tjocklek: 14mm
Material: Aurigan med rostfria ringar.

Pris: 1195-1395:-
Utvärdering: Ett av mina favoritbett! Hyrde bettet då jag hade hört att det skulle vara bra men kände inte för att lägga ut en så stor summa på ett bett som kanske inte fungerade, men eftersom att många affärer ger en möjligheten att hyra sprengerbetten gjorde jag det så att jag var mer säker på hur hon gick på det. Jag blev snabbt väldigt positivt överraskad. Saga som normalt kan bli lite stum och hård kändes otrolig mjuk och tuggade naturligt på bettet direkt. Bettet är också lite skarpare än ett normalt tredelat eftersom det har fasta ringar därför brukar jag rida ut mycket på det här då Saga lätt blir stark ute. Det ligger väldigt bra i hästens mun, det ser nästan ut som att det är format speciellt efter Saga när hon har det i munnen. Enda minuset är att det har blivit väldigt flammigt på så kort tid trots att jag har tagit speciellt bettputs för att försöka rengöra.
Betyg: 4 av 5
Finns att köpa hos affärer som är återförsäljare av Sprenger, t.ex: Hästbiten, Stockholms Häst Butik, Häst och Hund, Lyckås Ridsport, Skara Hästsport etc.


Enda bilden jag har på datan där jag rider med det bettet. Vet att vissa tycker det ser för långt ut, men det är inte det. Har dubbelkollat med mina tränare!

Kommentarer
Postat av: ♥ Mallan Brallan ♥

svar: tack så mycket!

allt bra?

2010-12-13 @ 11:17:00
URL: http://mallanbrallans.blogg.se/
Postat av: Lina

nu blev ja verkligen sugen på det

2010-12-13 @ 12:12:18
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: bitte

Hej har just nu en tävling där 2 personer har chans att vinna varsitt presentkort på 1000 kr hos Nelly

2010-12-13 @ 15:40:06
URL: http://www.lovemercury.se/?p=1845
Postat av: raghaad

SV; ja jättemysigt faktiskt, :)

2010-12-13 @ 17:35:19
URL: http://raghaad.blogg.se/
Postat av: Liza Nilsson

Jag har också det där bettet och det ser lite långt ut på min ponny också , men det är det inte :)

2010-12-15 @ 22:39:22
URL: http://liizanilsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

har inte tänkt på att man faktiskt kan hyra bett.. kanske jag skulle göra? för att prova lite olika och se hur han reagerar?

2010-12-18 @ 00:09:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0