Nyårsafton- hur gör ni med hästarna?

Idag är det som alla vet Nyårsafton! Nytt år på ingång vilket ska bli jätekul, trots att jag kommer sakna 2010. Det har varit blandat med både bra och dåliga saker precis som ett år ska vara.

Men det största minuset med Nyår är ju såklart alla fyrverkerier och smällare, hästarna brukar inte uppskatta det och oftast börjar dem smälla väldigt tidigt. Vi har varje år tagit in dem tidigare än vanligt men dem har alltid gått ut på morgonen som dem alltid gör, ibland har vi även haft på radion under kvällen/natten för att "minska" ljudet. Det har funkar bra tycker jag.

Hur brukar ni göra på Nyår med era hästar? Tar ni också in dem tidigare? Har ni något smart tips ni brukar använda er av?


Bildkälla
 


Kommentarer
Postat av: Katta

Mat funkar ofta bra :)

2010-12-31 @ 14:44:05
Postat av: Emily

Våra bryr sig oftast inte alls, lämnade radion på så de slipper lyssna efter raketer hela tiden :) annars brukar de stå och tugga hö som vanligt, vi hoppas väl det fortsätter så haha :)

2010-12-31 @ 17:32:49
URL: http://memily.blogg.se/
Postat av: Johanna

Där jag har en av mina hästar ligger stallet nära samhället och då tog vi in dem kl 3 och har tänt i stallet samt radion på:)

Hemma på gården kom dem in för kl kvart i 6, alltså normal tid och radion på:) Funkar bra det!

2010-12-31 @ 18:14:12
URL: http://dressyrnorden.bloggplatsen.se
Postat av: Alice

Vi brukar ta in dem vid 3tiden någon gång, vanligen går de ute till 5, men eftersom de smäller ganska tidigt så blir det tidigare intag. Brukar även hålla stallet tänt under natten, då det ju också är ljusskenet de kan reagera på.. När det är tänt syns ju inte skenet speciellt mycket, om du förstår vad jag menar?:)

2010-12-31 @ 21:12:03
URL: http://allroundern.blogg.se/
Postat av: Lina

brukar inte vara så mkt hemma hos oss som tur är. de går in som vanligt och vi gör som vanligt

2011-01-01 @ 14:14:59
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Anonym

jag är alltid hos hästarna vid 12 slaget. Täcker fönstren,tänt i stallet (tills de slutar panga;) ) å sen radion på högt...

2011-01-01 @ 14:32:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0