Hoppträning 22 December

FY vad kallt det var idag! Nog det värsta jag varit med om faktiskt. Var påväg många gånger att strunta i att åka men bestämde mig i sista sekund för att köra iallafall.

Hoppträningen gick jättebra! Cathrine tycker det har blivit STOR skillnad på bara dem två senaste träningarna, då berättade jag att jag i stort sett endast ridit i djupsnö dem senaste veckorna.. ;) Det har alltså gett väldigt bra resultat på henne, kul eftersom att jag tänkt bygga på ridpassen dem kommande veckorna nu när jag är ledig!

Det var många blandade övningar på träningen idag; lydnad, smidighet, styrka och teknik. Hon kändes lite bråkig ibörjan men efter att jag koncentrerade mig bättre slappnade vi båda av. Viktigt verkligen att man som ryttare tänker på vad man SJÄLV gör för fel först, det är något jag kommit underfund med den senaste tiden och verkligen märkt skillnad när jag rättat mig själv först. Oftast brukar det räcka, resten kommer automatiskt nästan.

I slutet hoppade vi en liten bana som tyvärr inte kom med på filmen, det kändes superbra! Hon var uppmärksam, lyssnade och var försiktig över hindrena.


Kommentarer
Postat av: FRIDA ELMLUND

Vad fint det såg ut! Hon ser så smidig och obesvärad ut när hon hoppar också :)

2010-12-23 @ 18:09:00
URL: http://fridaelmlund.weebly.com
Postat av: Erika

Fin häst. :)

2010-12-25 @ 12:20:18
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0