Framtidsplaner

Jag har funderat väldigt länge på vad jag egentligen vill göra efter gymnasiet. Jag tänker hela tiden att det är så långt tills dess, men det är faktisk inte mer än ett och ett halvt år. Och jag vet att jag inte vill plugga direkt, och jag vet heller inte VAD jag skulle vilja plugga.

Men parallelt som jag "inte har någon idé alls", så har jag faktiskt bestämmt, eller snarare tänkt ut, vad jag vill göra. Ju mer jag har funderat, planerat och gått igenom det, ju säkrare har jag blivit och kommit fram till att det är ett bra beslut som jag tror kommer passa mig väldigt bra.
Jag har bestämmt mig för att åka utomlands i ett-två år för att jobba hos någon ryttare.
Målet är England eller Irland då jag alltid varit intresserad utav båda länderna, nästa år planerar jag även att åka till det första.


Bildkälla

Jag vill hitta en tjänst hos någon duktig och välmeriterad ryttare där jag kan arbeta som beridare, i stallet och lite allt möjligt. Få möjlighet att följa med på tävling och lära mig massor med nytt. Ett krav är att man kan ta med hästen, och helst att man kan bo på gården. Jag har inte bestämmt om det ska vara dressyr- eller hoppstall, men det känns som att det kan jag bestämma när jag väl vet vad jag och Saga kommer vara mest inriktade på.

Jag är verkligen så himla taggad på det här! Jag VILL verkligen! Det spelar ingen roll vad jag tjänar, sålänge lönen räcker för att täcka upp boende och hyra för stallplats etc. Jag vill bara bo, lära mig och utvecklas, arbeta och göra det jag älskar. Att spendera alla mina dagar i stallet! Tänk vad mycket man kommer utvecklas, både i ridningen och i hästhållning men även som person. Jag tror verkligen att det är jättebra att göra något sånt här, att man tar det man verkligen lever för på allvar. Och något som man kanske egentligen inte vågar göra, något som man bara drömmar om. Jag tror att jag kommer må väldigt bra för att jag är en väldigt självständig person som tycker om att klara mig på egen hand och få utmaningar!

Hösten 2012 hoppas jag alltså på att det blir, inte så långt kvar med andra ord. Jag är så peppad!






Kommentarer
Postat av: Nadja

Jag skulle också vilja jobba hos någon som beridare, men jag hade nog tänkt satsa på Sverige ;)

2010-12-02 @ 16:49:05
URL: http://nadjaeriksson.bloggplatsen.se
Postat av: Josäfin :>

Haha varning för att dem rider heeelt särt i england ;) :D

2010-12-02 @ 18:09:26
URL: http://jossanamigo.blogg.
Postat av: FRIDA ELMLUND

Jag hade också velat prova på något sådant, skulle vara riktigt roligt!

Dock är livet som hästskötare inte det lättaste, under mina 4 veckors APU sov jag väl runt 5 timmar per natt, resten spenderades bland hästar och jisses vad trött jag var xD haha!

Får jag som jag vill kommer jag kanske dock kunna åka utomlands i 3 veckor, men hur det blir med det får vi se ;)

2010-12-02 @ 19:58:26
URL: http://fridaelmlund.weebly.com
Postat av: LINA K - SKRIVER SKRÄCKROMAN!

Underbara bilder och jag rekommenderar verkligen England! Har jobbat 7 månader där som au pair =) Och det är en otroligt bra erfarenhet att åka utomlands och ta lite paus från den gamla vanliga vardagen - det ger perspektiv på saker och ting och man lär känna sig själv på ett nytt sätt =)

2010-12-02 @ 22:21:47
URL: http://eimk.blogg.se/
Postat av: Moa

Sv: Ja, och de är billiga. :)

2010-12-02 @ 22:35:12
URL: http://moaaeg.blogg.se/
Postat av: Josefin

Sv: Tack :D

Inte så vintrig men ska fixa de nån dag ;)

2010-12-02 @ 22:36:55
URL: http://josefinzander.blogg.se/
Postat av: Maja

Jag jobbar i ett stall på Irland just nu, så om du undrar något är det bara att fråga..!



Vill inte vara någon party-pooper, men att hoppas på ett jobb som BERIDARE hos en välmeriterad ryttare utan ridsports-utbildning på papper + en massa referenser kan nog bli svårare än svårt, men jag önskar dig all lycka till. Kanske har du några kontakter som jag inte vet om som kan hjälpa dig med det =)

2010-12-02 @ 23:08:15
URL: http://majagoesirish.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag tycker verkligen du ska åka utomland! älskade min tid på Irland och skulle verkligen velat stanna kvar. Bara man hittar ett seriöst ställe där du vet att du inte behöver göra all skitgöra själv så är det bra! Bättre att det är lite större men fler som arbetar där anser jag :) Skulle stannat kvar men hade mkt problem på hem fronten så fick åka hem... men funderar att åka iväg igen. SUPER NYTTIGT!!! Tänkte du ta med saga då? :D

2010-12-02 @ 23:32:28
Postat av: Matilda&Vicky

Åh så fina bilder =D

2010-12-06 @ 16:59:22
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Eleonor

Hoppas din dröm o dina mål slår in :)

2010-12-07 @ 20:32:58
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Jag skulle verkligen också vilja göra något sådant efter gymnasiet. (nu har jag ju dock inte börjat där än, men taggar som fan inför i höst!) Enda problemet då är ju att man har pojkvän, haha. Kan ju inte lämna honom i 1-2+mer(?) år :o

2011-06-08 @ 13:29:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0