Dagens Ridpass

Idag var jag väldigt nära på att inte rida; det går ju nästan inte att andas i -12 och jag är dessutom förkyld vilket inte gjorde saken bättre direkt. Men Saga kollade så förväntasfullt på mig så det var bara att tvinga sig ut. Jag är glad att jag gjorde det för att det gick så himla bra!

Red ut till ett fritidsområde där det finns många grusvägar som är bra att rida på. Det finns även en stor grusparkering som nu är helt täckt av snö. Väl där red jag mycket sidförande först i skritt och sedan i trav. Jobbade mycket med min sits idag; fokus på att inverka så mycket som möjligt endast med säte och tänka på hur JAG jobbade. Ju mer jag tänkte och "rättade" mig själv, ju bättre gick Saga! Till slut var jag avslappnad i alla dem områdena på kroppen som ska vara mjuka och jobbade endast med musklerna som får spännas. Saga blev avslappnad, jag kom åt henne på ett bättre sätt t.ex så jobbade jag mycket på att öka och minska endast med min sits i alla gångarter och det gick så himla bra. Ju mer jag jobbar på det här, ju känsligare kommer Saga att bli. Jag märkte redan skillnad idag under tiden jag red.

Jobbade ett tag i galopp och ibörjan var hon lite springing med jag försökte bli mjuk i kroppen och endas jobba med benen och JISSES vilken galopp jag fick till! Kändes som att sitta på en gunghäst i slutet. Jag jobbade alltså med att korta henne med hjälp av mitt säte, för att sedan öka lite och sedan ta tillbaka och det funkade utan problem. Travade av henne i slutet och hon bar upp sig så himla fint, till slut höll jag knappt i tyglarna men hon gick kvar i stadig form. Finaste hästen.


Bilden är inte från idag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0