Dagens Ridpass

Red Saga i paddocken med gramanen. Gud vad fin hon var idag! Jag höll knappt något i gramanen alls, den hängde mest löst. La upp det lite som jag brukar- sluta på långsidorna, skänkelvikning på öppna delen av volten och snett igenom, tempoväxlingar, övergångar m.m. Idag var hon verkligen så fin. Red halva passet utan stigbyglar och traven var bättre än den någonsinn varit. Takt, schvung och reglerbar. Galoppen kunde jag variera genom att enkelt spänna magmusklerna/bålen så kortade hon sig och sedan slappna av lite så gick hon tillbaka till arbetsgalopp. Travade av i en låg form och där stretchade hon ut hela överlinjen jättefint.

Tror hon har mått bra av några dagars vila. Förra veckan kom vi ju hem och då red jag tisdag och onsdag. På torsdagen vilade hon och på fredagen red hon ut. I helgen har hon bara fått gå i hagen och fått komma in och bli pysslad. Vill passa på att låta henne bara vara häst nu för att sedan är dagarna späckade med träningar, tävlingar och vanliga hagen.


Kommentarer
Postat av: Lina

Kul att hon kändes så fin ! :) Kan du inte film anär du rider oftare?

2010-08-10 @ 22:10:43
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0