Svar;

Svar på några frågor:

Hur ser sagas foderstat ut? :)
Svar: Sagas foderstat ser ut såhär:
Morgon; cirka 2 kg ensilage som hon äter både inne och ute, 1L kraft grund, 2dl betfor, ett mått salt och en halv dl Steel Joint. Någon morot brukar finnas i hennes hink också :P
Lunch; 2 kg i hagen.
Em; 2 kg när hon kommer in. När hon ätit ett tag får hon 5dl Kraft och 2dl betfor. Och så en morot såklart.
Kväll; Cirka 6 kg, 1L kraft, 2dl betfor, ett mått salt och en halv dl Steel Joint. Även här får hon en morot :)


Jätte fin häst! men bara en fråga, varför har du sporrar om du känner att hon springer iväg med dig? ^^
Svar: Tack! :) Jag har inte sporrar i syfte att få henne att gå snabbare, utan för att komma åt henne mer finkänsligt. Saga är en rätt så stor och maffig häst och jag har ibland svårt att komma åt henne. Jag använder bara sporrarna när det behövs. Jag har i samråd med min hopptränare börjat rida med sporrar och jag tycker att det känns som en mycket större skillnad mot förut. Har inte ridit med dem så länge ännu men resultatet hitills är bara positivt :)


Vad har man boots till egentligen ? :P

Svar: Boots kan man använda till hästar som lätt trampar sig, då bootsen bland annat skyddar mot trampskador. Jag själv brukar även använda boots vid terrängträningar och liknande då man har väldigt långa och kraftiga broddar som hästarna lätt kan göra sig illa på. Det finns många, många olika varianter på boots. Jag har tidigare skrivit om boots, ni hittar inlägget här :)


En variant av gräsbrodd

Kommentarer
Postat av: elin

Vad är steel joint för något? :-)

2010-04-05 @ 14:20:15
URL: http://elinb.blogg.se/
Postat av: Mia

boots gör också att de lyfter hovarna lite högre :P de är därför travhästar har dem iaf, men då måste de vara lite tyngre :P

2010-04-07 @ 11:00:55
URL: http://mikri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0