Dagens Ridpass

Idag var det longering som stog på schemat. Jag har faktiskt inte longerat Saga mer än tre gånger förut och hon verkade vara lite vilsen och förstog inte riktigt ibörjan vad jag menade. Så jag fokuserade mest på att få henne att lyssna på de vanligaste fraserna; trav, skritt, halt, saakta, och öka. Hon förstog snabbt trav och öka men de andra var det lite sisådär med haha. Nej men i slutet var hon riktigt fin, sökte sig neråt och jobbade bra med bakbenen, överlinjen och ryggen.


Imorgon tänkte jag prova att tömköra henne, tror att det är bra för henne att få hitta balansen själv och jobba utan en ryttare i kombination med vanlig ridning. Har som sagt en plan för några veckor framöver, ska ta och skriva ner den här också!


Jag och Saga i fredags på Runsten :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0