Dagens Ridpass

Hej!

Idag skulle det egentligen kommit en tjej och provridit för medryttare, men hon råkade åka fel och så blev det sent så vi skippade det idag.
Istället red jag lite lätt dressyr på vårat favoritställe- ängarna på andra sidan vägen.
Måste fota dem så att ni får se, de är helt underbara!
Lät henne öka i galoppen och fokucerade mest på att hon skulle bli mjuk och avslappnad, ville ha henne i en lägre form än vanligt.

Som vanligt är varje ridpass på den här hästen en fröjd för en själv.
Det har verkligen gått bra varje gång jag ridit nu, är inte van vid att ha en känsla efter varje ridpass där det känns som att man inte kan sluta le.
Är så himla tacksam att jag har fått Saga, hon betyder allt för mig.

Blir också irreterad på alla de som inte kan förstå att min häst är mitt liv, det är det viktigaste hos mig och det jag vill lägga all min energi och tid på.
Synd att vissa inte kan acceptera det utan måste hacka på mig för det.
De tycker att jag är upptagen hela tiden, och då kan jag säga att det är för att jag vill få ut något av mitt liv, leva det fullt ut och försöka få liv i alla mina drömmar som jag faktiskt har.
Kanske till skillnad mot er som har samma vardag hela veckan?
Nej jag tänker inte bara sitta och kolla på när dagarna går förbi, utan jag tänker ta vara på varje minut och göra något meningsfullt och något som gynnar mig och mitt liv.

Så till alla er som klagar och tycker att jag inte har tid för er: vänta ni tills jag har allt jag önskat mig medans ni fortfarande bara flyter med utan att våga förändra.
Det finns kanske också en till anledning till varför jag inte umgås med er på min fritid, jag är inte ett dugg intresserad av sånt ni gör utan mitt intresse finns hemma i stallet med Saga, hundarna, familjen.
Det här är mitt liv, så lägg er inte i.

Pust, kände bara för att få skriva av mig liten av min ilska.
Nu känns det mycket bättre.
Vill också tacka alla er som läser bloggen och lämnar så fina kommentarer, det gör så att självförtroendet höjs mycket och jag blir verkligen glad av er!
Tack!

/ Sabina


Kommentarer
Postat av: Klara

Håller med dig!

Asså när jag sålde min förra häst hade jag verkligen sjukt tråkigt hela tiden! Jag bara längtade efter att rida och vara i stallet, allt annat var så meningslöst. Tycker fan synd om dom som inte har upptäckt charmen med hästar :P

Hare bra och stå på dig!:)

2009-09-25 @ 22:55:31
URL: http://klarahovstadius.blogg.se/
Postat av: Josefin

ush visst är det jobbit med folk som klagar på att man är i stallet hela tiden :S

2009-09-26 @ 09:52:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0