Dagens Ridpass

Riktigt stressigt idag har det varit, slutade fyra och var inte iväg från skolan förens halv fem vilket betydde att jag var hemma runt fem och sen skulle jag byta om och gå till stallet.
Men när jag kom fram hade Anki tagit in Saga, gett henne hö, nytt vatten OCH mockat! Så snällt :D

Idag red jag inte så länge, men körde lite dressyr och lydnad på vägarna för att känna lite vart jag hade henne.
Vi red på en ny väg vilket hon tyckte var riktigt roligt, men hon hade också svårare att koncentrera sig, vilket jag förstår.
Innan vi red hem var vi en stund på en äng och där blev det en kort stund dressyr.
Ville att hon skulle få galoppera så jag tog några varv med galoppombyten och hon var riktigt fin!

Hon har sånna otroliga gångarter, det är helt fantastiskt att sitta på henne.
Anki sa idag att när hon släppte hästarna på morgonen flöt Saga fram i hagen för att hon hade ett sånt fint steg, det såg ut som att hon flög fram.
Snacka om stolt matte man blir!
Nu ska vi bara få fram det i ridningen också, men jag kände idag att när hon vaknar till liv lite mer och får bli lnyfiken och se nya saker så är det lättare att jobba fram det.

Jag är annars väldigt nöjd över idag, hon har verkligen lyckats sno mitt hjärta på bara så här få dagar!


Kommentarer
Postat av: Emma

Kul att du fått hem henne nu!

2009-09-20 @ 20:44:23
URL: http://emmagynning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0