Favorit märken

Pikuer, Lamicell, Kingsland, Prestige, Dyon.. 
Jag tror att alla har sitt favoritmärke inom ridsporten. 
Vissa blir mer populära än andra. 
Jag tror att alla kan hålla med om att det mest populära märket just nu är Kingsland, sen finns det ju alltid flera stycken till som JW, Eskadron med flera.
 
Vad tycker ni är viktigt när ni köper er utrustning? 
Kollar ni bara på märket eller tänker ni också på kvalitén, priset och jämför med likande produkter? 
Själv kollar jag alltid på kvalitén först och främst, sen på uteseendet och märket. 
Jag vet att många är väldigt imot det här med "märkeshysterin", och jag kan förstå det. 
Det finns gränser tycker jag, och man vet själv när dem går.
 Anledningen till att jag köper märkessaker är att de faktiskt i längden har mycket bättre kvalité än "lågprisprodukter". 
Det är inte bara något jag säger för att skylla på, utan jag vet det av egen erfarenhet. 
Jag lägger hellre några hundralappar extra på en sak som är av ett bättre märke, än att köpa den billigt och så går den sönder sen. 
Sen så tycker jag också att det ofta är snyggare saker hos märkena och då väljer jag att betala mer pengar för något som jag verkligen vill ha. 
Till exempel väljer jag Kingsland för deras snygga saker, och för att deras material och kvalité på kläder är bra, enligt mig. 
Eskadron har superbra benskydd och benlindor, samt deras schabrak ligger väldigt bra under sadeln. 
Bucas täcken läcker aldrig in, har iallafall aldrig gjort det hos mig.
Dyons läderkvalité är oslagbart, och de har garanti på allt deras läder.
Roecklhandskarna ger mig ett fantastiskt grepp.
Det var några av mina åsikter om de märkena jag använder mig av. 
Jag tycker att man inte ska glömma att det här är mina tankar och att jag har rätt att tycka så, på samma sätt som att du har rätt att tycka att det här med märkessaker är helt sjukt. 
Vad tycker ni? 
Har "märkeshysterin" gått över gränsen eller är det faktiskt upp till var och en vad man är villig att betala för sin utrustning?
Och vilket är erat/era favoritmärken?

Kommentarer
Postat av: anno

Fin header!

2009-10-09 @ 15:10:52
URL: http://annoss.blogg.se/
Postat av: Evelina

Jag tycker helt klart att den har gått över styr, många köper bara en massa dyra saker och tror att det ska gå bra sen och glömmer bort att lägga ut pengar på träning osv.. Men jag säger inte att alla gör det :)



Dock är jag ingen märkes människa, jag köper det som jag tycker är snyggt, visst kan jag unna mig själv något dyrare emellanåt, köpte ett par rockelli handskar för någon vecka sen, har ett par eskadron skydd osv.. Men jag lägger hellre pengarna på att kunna träna på den nivån jag och min häst behöver , men visst kan även jag sukta efter riktigt fina märkes grejjer ibland, men men ..



Sen håller jag med, dom har mycket snygga märkes grejjer, men då tycker jag det är så himla tråkigt eftersom alla har typ KL jackorna alla har alla Kyra ridbyxor osv, och då köper jag hellre något som inte alla har faktiskt :)



Jag har själv inte så mycket att säga om kvaliten, mina Eskadron skydd har hållit länge, men det har mina andra också :) Sen kan jag tycka att det är roligt att köpa nytt lite oftare iställt :)

Smaksak det här :)



Bra inlägg :)

2009-10-09 @ 16:13:41
URL: http://evi0627.blogg.se/
Postat av: Leila Axelsson

Men vad söt du är och villken söt blogg du hade ! :D



/ Kramar Leila :)



P.s Rider med :D

2009-10-09 @ 16:16:59
URL: http://leilaaxelsson.blogg.se/
Postat av: Klara

Pikeur och kingsland har snygga saker i kvalitet. Framförallt pikeurs ridbyxor!:) Roeckl handskar finns det inget som slår!

2009-10-09 @ 18:14:11
URL: http://klarahovstadius.blogg.se/
Postat av: N

Sv: Jo, men ja måste spara till ett par tattini-stövlar oxå, så dt vlir dom först :P

Vet nt vrf, men ja har nån oförklarlig kärlek till GG :) Vilket är din favorit? :)

2009-10-09 @ 21:14:24
URL: http://blackijacki.blogg.se/
Postat av: Emma

KINGLAND OFC :D

Tack för kommentaren på min blogg (:

Tack så mkt, nu får du gå in och läsa hur det gick för mig på tävlingen (:

Jag ska ta och lägga till dig på blogglovin och forsätta följa din (:

2009-10-11 @ 21:18:40
URL: http://eeemmmsii.blogg.se/
Postat av: caroline

jag gillar CWD, Nathe och Prestige mycket.

2009-10-13 @ 16:35:14
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/
Postat av: Caroline

2009-10-15 @ 10:31:28
URL: http://jassiemary.blogg.se/
Postat av: Caroline

Jag tycker helt klart att kingslands och Lamicells grejer är sjukt snygga! Det känns dock lite hyssteri över det eftersom Alla har det!

2009-10-15 @ 10:35:25
URL: http://jassiemary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0