Hoppträningen igår

Hej!

Nu tänkte jag berätta om hoppträningen igår, har inte hunnit tidigare. Jag red på det vanliga tredelade bettet först, och då var hon bokstavligen ett monster. Hon lyssnade inte alls, körde upp huvudet exakt hela tiden och bråkade verkligen med mig. KG försökte först spänna aachenremmen på ett annat sätt men hon fortsatte bara så då tyckte han att det var bättre att hämta pelhambettet som jag hade med mig. När det väl var på gick hon bokstavligen som en gud. Allt kändes så himla perfekt. Ibörjan var hon lite het och tyckte att det var roligast att springa men sen lyssnade hon hela tiden. När hon väl gick på det andra bettet blev hon själv mycket lugnare och min ridningen blev tusen gånger bättre när jag inte behövde sitta och koncentrera mig på att ens få stopp på henne.

Meningen var att det skulle va markarbete men KG tröttnade efter ett tag så vi körde hoppning istället, perfekt eftersom att vi ska tävla nästa helg! Lägger upp två riktigt dåliga bilder, men har inte tid att sitta och rita fint. 

 

På andra övningen kan man sen höja räckena och då hade vi fyra steg imellan istället.

När vi skulle lasta dit gick hon rakt in, och när vi skulle åka hem gick hon rakt in. Jag blev så himla glad och kände mig jättestolt över mig själv haha. Nu är vi riktigt peppade inför nästa vecka!!

Här är en film från när jag travar av henne:


Kommentarer
Postat av: Catago - Hästbloggen för dig!

fin hon är :) och FY vilket fint ridhus! I want ;)

2009-11-13 @ 12:07:28
URL: http://catago.blogg.se/
Postat av: Ida

Hej! Tack för att du är så himla snäll och ställer upp! Det är inte precis samma som jag syftade på, men precis likadan förutom att det var ett kryss på mitten har jag för mig. Anledningen till att jag bad dig hjälpa mig att hitta den var för att jag provade den, men var osäker på hur många språng det var emellan varje hinder, men det där måttet borde funka precis lika bra :-)



OCH TACK ÅTERIGEN!

Kram

2010-04-26 @ 21:10:04
URL: http://idahjelm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0