Träning igår

Ja igår var det ju som sagt hoppträning. Mamma filmade inte men det blev några bilder som jag visar istället. 

 

Själva träningen gick sjukt bra! Beskriver övningarna senare. Vi red lite dressyr ibörjan och där var hon verkligen jättefin, speciellt i galoppen har hon blivit så himla mycket bättre. Sen vid hoppningen var hon rätt så pigg och lyssnade inte ibörjan men efter en övning (berättar mer om just den imorgon) gick allt som en dans! Allt stämde igen, precis som i lördags och det gick jättebra. KG tyckte att honvar riktigt, riktigt fin och sa att hon verkligen blivit bra på så kort tid. Jag frågade om han tyckte att jag skulle prova hoppgruppen som är innan min grupp, just nu rider jag i en markarbete-hoppning och han tyckte att jag skulle prova. Så nästa gång kommer vi antagligen att köra en hopplektion och inte markarbete/hoppning. 

 

Är så jäkla nöjd efter idag, ja i stort sett hela tiden! Känns som att det bara går framåt och framåt hela tiden. Är inte van att ha en häst som utvecklas så snabbt så det här är verkligen jätteroligt för både mig och såklart Saga. Inte ens lastningen är ett problem längre, hon går bara rakt in efter mig utan något problem alls. Stor skillnad mot när hon kom då hon bokstavligen stog på bakbena hela tiden.

 

 Fler bilder kommer, men blogg.se krånglar som vanligt...

 

/ Sabina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0