Dagens Ridpass

Hej igen.

Det blev dressyr idag som sagt, och hon var superfin. Idag blev det mycket övergångar, åttor, tempoväxlingar och lydnad. Lyssnade riktigt bra, kortade och längde fint.
Jag fokuserade lite extra ikväll på min ridning, kände efter och försökte hitta bristerna. Kom fram till att jag måste ha lite bättre tramp i höger stibygel samt att tänka på att inte bli för mycket framåtlutad.
Gjorde detta ibörjan av passet och blev mycket bättre i slutet. Kändes bra att jag kunde gå igenom mina fel och rätta till dem själv för en gång skull, att man inte alltid behöver en tränare som står och säger vad man måste tänka på.
Ska försöka köra lite sånt ibörjan av varje pass.

Men hon gick ialllafall jättebra och fick en väldigt bra känsla!

Imorgon ska vi lassträna och jag ska försöka att fota under dagen och kanske filma en snutt. Men bilder blir det, det lovar jag.

/ Sabina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0