Dagens Ridpass

Idag red vi ut på morgonen i spöregnet. Det var helt undebart att få kasta mig runt Sagas hals och viska lite i hennes öra. Luta mig mot hennes panna. Kolla in i hennes trygga, vackra ögon. Låta henne blåsa en varm fläkt i mitt ansikte. Släppa några tårar i hennes päls och sen snabbt bli tröstad av en mule som virvlade runt i mitt hår. Obeskrivlig frihet kallar jag det för. Min frihet.

Även fast det regnade galet mycket hade vi en sån himla härlig tur. 
Red till ett nytt ställe, man rider under en väg och kommer ut i ett bostadsområde med fritidstomter och massor med skog, hagar, ängar och stall. 
Ligger lite ödsligt och ensamt, så jäkla mysigt var det. 
Vi skrittade mest då jag inte känner till området och ville mest kolla in vägar men hittade en lång och bra grusväg där vi travade och galopperade lite, 
Saga drog på och tyckte allt var jätteroligt haha. Man känner så tydligt att hon har fått en helt ny bjudning, förut luffsade hon mest och tog inte riktigt i när vi var ute, idag var jag tvungen att sitta och bromsa hela tiden för att hon ville iväg snabbare och snabbare. 
Sån utveckling tycker jag är rolig att se, känns som att hon har "vaknat" och fått en helt annan personlighet. 
Imorgon rider jag ut igen, gäller att passa på när det är ljust ute. Ska fota några täcken som ska säljas, alla är i storlek 125, om det är din hästs storlek så håll koll här imorgon!
Mamma försökte fota lite på träningarna men hon hade fel inställningar så det blev inte så bra. Hon hoppade mellan fota och filma så förstår att det är svårt att hinna med :P

Kommentarer
Postat av: Anonym

ser ut att vara en fin häst iaf, trots kvaliten på bilden :)

2009-11-14 @ 23:45:55
URL: http://newtonochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0