Dagens Ridpass

Ja, dålig uppdatering har det varit.
Men jag har haft fullt upp!
Idag har iallafall hela dagen spenderats i stallet.
Först kom Therese och klippte Saga, det gick grymt bra.
Hon trampade runt lite ibörjan och tyckte det var lite obehagligt under magen men annars stog hon snällt stilla.
Vi behövde inte ens något bomull ( fick det rekomenderat av förra ägaren), är stolt över henne haha.
Sen lasttränade vi en sista gång innan tisdag när vi ska åka och träna, gick sjukt bra det också.
Och sist så red jag enkel dressyr i paddocken, även det gick jättebra.
Så hela dagen har varit kanoners!
Saga har verkligen skött sig otroligt bra och vi är så himla glada att hon är så duktig hela tiden.

Ridningen blev bara ett enkelt pass, mycket övergångar mellan skritt och trav.
Hon var fin, lite stel i höger men annars gick allt bra.
Är jättenöjd ;)


Bild från lassträningen igår


Kommentarer
Postat av: Evelina

Jag använder alltid bomull i öronen på mina hästar när jag klipper dom, vare sig dom " behöver det" eller ej, För att dämpa endel av ljudet från klippmaskinen, kan inte vara så jätte härligt i deras öron tycker jag...



Vad härligt att det går bra med lastträningen :)

2009-11-08 @ 21:46:03
URL: http://evi0627.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0