Angående alla anonyma kommentarer

Jag vill innan jag börjar skriva säga att detta inlägg är inte på något sätt riktat till mina läsare då detta aldrig har hänt mig i min blogg och ingen av de som läser den här bloggen heller har kommenterat på det sättet.
Detta är alltså absolut inte kritik till mina läsare!



Jag klurade riktigt länge på hur jag skulle öppna inlägget, vad inledningen skulle vara. Kom inte på något bra alls så jag improviserar helt enkelt.

 

Under en längre tid nu har det på flera bloggar dykt upp många anonyma kommentarer som kritiserar bloggägarens t.ex. ridning och hand om hästar. På de bloggarna som de uppkommit på vet jag att ryttarna rider väldigt bra och är grymt bra på hästar. Så när jag går in på dessa bloggar (de är bland de få bloggarna jag läser varje dag) och får se inlägg där de förklarar att de inte har lust att blogga längre pga alla anonyma kommentarer som de får så fort de lägger upp en film eller skriver resultat från träning/tävling får jag lust att skriva något rikigt hemskt till dem som kommenterat. Men tack och lov är jag ingen person som måste ge tillbaka. Folk måste lära sig att ta konsekvenserna av sitt beteende. 

 

Jag blir så otroligt ledsen och besviken på de personer som ens har samvete att göra såhär. Vad exakt är det ni vill få ut av det? Har ni något behov att förstöra för andra? Vissa av de här bloggarna har funderat på att lägga ner allt som har med bloggen att göra, och så borde det verkligen inte vara! Tro mig, Sverige förlorar många bra inspirationskällor om hästbloggarna skulle lägga ner helt.

 

Det är rent ut sagt sorligt att ni ens gör det. Riktigt sorligt. Och jag hoppas att ni någon gång kan förstå hur sårad man faktiskt blir när man är tvungen att läsa sånt ni skriver, både vi andra läsare men såklart de som äger bloggarna. Ni förtjänar inte att få läsa eller ens gå in på bloggar om det ända ni ska göra är att förstöra för andra. 

 

Anledningen till varför jag tog upp det på min blogg är för att alla de andra hästbloggarna som finns är så himla bra och jag har pratat med de flesta, och alla är jättetrevliga. Nej jag känner inte alla, men den uppfattningen jag har fått av dem är att de alla är riktigt bra på att driva sin hästblogg och de rider alla väldigt bra. Jag ser dem inte som mina konkurenter och jag vill inte att någon av de ska bli nedtryckta av männiksor som sen inte ens vågar stå för vad de säger.

 

En en gång vill jag förtydliga; Detta är absolut inte på något sätt riktat till någon av mina läsare, och detta har aldrig hänt på min blogg. 

Så, det var allt för mig :) Nu tycker jag att vi fortsätter UTAN alla människor som inte har något liv utan ska sabotera för andra!

 

Jag vill också säga ett grymt stort TACK till alla mina läsare. Ni har aldrig sagt ett elakt ord till mig utan jag får bara höra snälla saker av er. Ni gör den här bloggen fungerande, och ni har höjt mitt självförtroende väldigt mycket. Blir verkligen alltid glad av att gå in på bloggen och läsa vad ni skrivit.

 

Ha det så himla bra!

/ Sabina


Kommentarer
Postat av: Catago - Hästbloggen för dig!

inte kul med dessa anonyma kommentarer :/

som tur är har jag som du blivit skonad från de mesta av dessa. Men ibland dyker det ändå upp någon, vilket kanske inte är jättekul men jag är glad att de inte är många!

2009-11-06 @ 12:13:01
URL: http://catago.blogg.se/
Postat av: elin

Bra skrivet! :)

2009-11-06 @ 13:25:30
Postat av: caroline

det är väldigt barnsligt med elaka kommentarer, om man undrar något varför inte fråga? varför anta en massa dåligt om alla hela tiden. Jag har varit skonad från elaka kommentarer kanske för att om det någonsin varit någon som ifrågasatt något så brukar jag ha rätt bra svar att ge tillbaks hehe..

det bästa är att bara skratta åt det.. finns ju ett uttryck stor i orden liten på jorden...

2009-11-10 @ 23:48:37
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0