Sitsen

Jag tränar för två hopptränare just nu och det är K.G Svensson och Ted Nätterqvist. Jag har inte tränat för Ted på rätt så länge men så fort terminen sätter igång så ska vi börja igen.

Jag hade förut väldigt mycket problem med min sits, att jag var alldeles för tung i rumpan vilket gjorde att Ronda backade av hela tiden. Men nu är det helt annorlunda. Jag sitter mycket mera luftigt, samtidigt som jag har kontakt med sadeln fast jag blir aldrig tung. Jag sitter rätt så långt fram på mina sittknölar kan man säga, det är otroligt svårt att förklara har jag märkt ;)

Men som en annan tränare sa förut ( jag gillar inte den tränaren sådär jättemycket för att hans ridstil inte passade mig eller Ronda ) " det ser ut som att du har ett ägg mellan dig och sadeln". Allså, när jag t.ex. rider lätt är det luftigt och jag dunsar aldrig ner i sadeln utan nuddar den mjukt och lätt innan jag reser mig upp igen. Dett har gjort så att Ronda har börjat arbeta så otroligt mycket mer med sin kropp och framförallt sin rygg, hon lägger verkligen energi på varje steg och det blir luftigt så hennes gångarter har förbättrats jättemycket, eftersom att när jag inte sitter tungt i sadeln så har hon möjlighet att jobba med större frihet utan att hon bygger fel muskler eller blir stel och tycker att det är onödigt jobbigt.

Jag har börjat rida såhär tack vare Ted men framförallt K.G som verkligen har hjälpt mig sen jag började träna för honom i julas. Nu får jag jättemycket beröm för min mjuka ridstil, och det är tack vare att jag har lärt om mig, eller sadlat om som man också kan säga :D

Så jag rekommenderar mycket starkt att prova att träna för K.G eller Ted, det kanske är lite dyrt men det är värt varenda krona för att du lär sig så himla mycket på ett ridpass, och även om det inte har gått bra så kan du alltid se något positivt efter du tränat för dom. Jag har utvecklats efter varje träning och fått flera "aha" upplevelser varje gång.  




'







Så, det var lite tränar tips från mig!

Kommentarer
Postat av: ina

tackar, detsamma!:D

2009-06-27 @ 23:23:55
URL: http://iinah.blogg.se/
Postat av: Johanna

KG är grym!!!

2009-06-30 @ 22:27:55
URL: http://jhurtig.blogg.se/
Postat av: karin

sv: visst är dem!

2009-07-01 @ 11:03:35
URL: http://avantgardefashion.blogg.se/
Postat av: Rebecca

tack :) din är fin den med :)



Håller med om KG! Har tränat för honom i 8 år nu :)

2009-07-13 @ 09:24:41
URL: http://rebeccarichard.blogg.se/
Postat av: JENNY

KG är bra =)

2010-08-22 @ 09:47:21
URL: http://cabaljo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0