Dagens första ridpass

Har precis ätit lunch och ska nu gå ut och rida dagens första pass på Ronda. Tänkte köra lite markarbete i ridhuset. Ska se om Kristin kan hänga med och fota. Vet inte riktigt vad jag har tänkt för övningar ännu men tror att det blir upphöjda bommar på böjt spår och sen några galoppbommar. Tänkte också träna lydnad, alltså mycket tempoväxingar och övergångar så att jag verkligen får henne fokuserad på mig.

Efter det ska jag rida ett dressyrpass på Valle, har inte bestämt mig om jag ska vara ute eller inne, han har gått i ridhuset i två dagar så det kan ju vara kul för honom att få vara ute lite också, samtidigt som det är så himla varmt. Med honom ska vi bara fortsätta på det vi gjort innan. Han är ju så extremt oriden och stel eftersom att han inte riktgi har blivit riden ordentligt så jag fokuserar bara på att få honom att gå i en låg form i ett bra tempo. Ska se om vi kan få lite bilder där också.

Hörs sen och rid lugnt i sommarvärmen!



Bild från löshoppningen förra veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0