Back on Track stallbandage

Om din häst har gallor rekomenderar jag att du använder stallbandage från Back On Track. Ronda hade det och då fick jag tipset att använda dessa, och efter två dagar märkte jag en tydlig skillnad! Hennes gallor hade minskat väldigt mycket och efter några veckor var dem helt borta. Hon hade bak så hon fíck ha bandagen på natten och ibland när jag var ute och gick.


Det som är viktigt att tänka på innan man använder Back on Track skydden fullt ut är att de måste vänjas in på hästen. Börja med någon timme om dagen, t.ex när du pysslar med hästen. Öka sedan efter hand med några timmar. Slutmålet är att ha på bandagen så mycket som möjligt. 

Bandagen används med fördel när hästen rör sig så de är perfekta att ha om du bara ska skritta ut i en timme. I Back on Track skydden är det invävt keramisk material som reflekterar hästens egna kroppsvärme och ger ett ökat blodflöde. Jag trodde inte att de skulle funka på riktigt men jaghar verkligen blivit positivt överraskad, så jag kan rekomendera dem med egna erfarenheter!





Finns att köpa hos de flesta Häst och Ridsportsaffärerna, bland annat Hööks, Lyckås Ridsport, Eko, Sporren och Horze, och priset ligger mellan 700-800 kr.

/ Sabina

  

Kommentarer
Postat av: anonym

sv: vad kul att du tycker det :)'

om du vill hänga med mycket lägg gärna till bloggen på bloglovin

2009-07-13 @ 01:02:39
URL: http://[email protected]
Postat av: Hästpassion

Fast jag skulle nog först försöka analysera varför hästen var gallig. För lite utevistelse? Dåligt (dvs. mjukt oc ovarierat) underlag? För hårt riden? Det finns mycket att tänka över så att man inte reparerar symptomen (gallorna) istället för sjukdomen (ex. lite utevistelse).

2009-07-13 @ 23:05:14
URL: http://hastpassion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0