Julklappar

Ja, vad fick jag i julklapp? Kanske inte så mycket materiela saker, men först och främst pengar. Mamma gav mig pengar endast till syfte för mig själv, annars lägger jag alltid varenda krona på hästarna hehe... Sen fick jag pengar till en Kingsland tröja, Katta och Nina visste inte vilken de skulle köpa så jag fick pengar istället. Ska gå till Lyckås imorgon och kolla. Och sen fick lite mer pengar, plus att en tjej kommer och köper täcken imorgon så då blir det mer.

Sen fick jag choklad och ljus, mysigt var det. Av Kristin fick jag ett helt underbart täcke till Saga! Bild här nere. Tusen tack vännen :)


Så vad ska jag göra med resten av pengarna? Jag vet faktiskt inte just nu. Ska betala stallhyran, försäkringen och spånet för mina lönepengar samt att det är dags för hovslagare.
Så då lär ju de gå åt helt i princip.
Vet inte om jag sparar de här till träningarna och tävlingar som drar igång snart eller satsar på t.ex Veredusskydden fram?
Knepigt det här med ekonomin eftersom jag hela tiden måste tänka på varenda lilla krona. Det gäller att också försöka ha en liten summa om det skulle behövas akut, om ett par tyglar skulle gå sönder plötsligt eller något sånt där. Eller om höleveransen skulle komma tidigare.
Hm, jag får sätta mig ner och göra en ordentlig kalkyl så ser jag hur det blir. Får ju mina stipendium pengar i februari så det ser jag fram imot väldigt mycket.
Det är en hel stallhyra och försäkring plus en KG träning.
Pust, nu orkar jag inte tänka mer på det.



Sen ska det också vara gjordar men jag glömde de hemma.

Påminner i mönstret om mitt ridtäcke som jag köpte nyligen. Superfint är det och satt väldigt bra på Saga!

Är jättenöjd över mina julklappar. Kanske inte var så många, men jag tänker att jag faktiskt fått Saga iår plus en transport. Det betyder mest för mig och de levar jag längst på!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Sv: konstigt nog passar de flesta hästar i rosa, i måtta ;)



Fint täcke! Jag betalar också mina hästar själv + går i skolan. Blir en hel del pusslande för att få det att gå ihop, och krisar det får jag hjälp. Men man lär tänka på ekonimin :)

2009-12-26 @ 10:38:01
URL: http://eliinsofiia.webblogg.se/
Postat av: Lina Renström

varför ska du få ett stipendium ? :)

2009-12-26 @ 11:18:55
URL: http://linastraningsdagbok.blogg.se/
Postat av: Anonym

älskar din blogg!! :)

2009-12-26 @ 13:17:01
URL: http://ssofieholm.blogg.se/
Postat av: Johanna

Sv; Tack det samma! Snyggt täcke ^^

2009-12-26 @ 14:48:11
URL: http://nordjohanna.blogg.se/
Postat av: kristin

varsegod för täcket! :D:D<3

2009-12-26 @ 16:09:54
Postat av: Lina Renström

Kan du ge mig lite tips om vad jag kan skriva om i bloggen? Din är så bra! :)

2009-12-26 @ 19:59:07
URL: http://linastraningsdagbok.blogg.se/
Postat av: N

Sv: Aa, så himla snyggt! :D Fast måste byta det till ponny, full blev lite stort på honom. Speciellt på hoppsadeln, utformingen framme på schabraket blev himla stor. ;)



Har du fått nå fint dah? :)

2009-12-26 @ 20:48:47
URL: http://blackijacki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0