Årsresumé 2009



Ja, hur blev mitt år? Var det som jag hade tänkt mig? Vad minns man mest? Har jag uppfyllt några mål?
Detta är ett så stort ämne så att jag delar upp det i flera bitar och har skapat en egen kategori för dem också. Kommer alltså att berätta om mitt 2009, framgångar som motgångar.

Januari
Jag och Ronda kom in i en bra period och för första gången sen vi köpte henne började jag verkligen känna hur det ska vara. Vi gick även över helt till min dressytränare Kicki samt började träna för KG regelbundet. Jag och mamma diskuterade mycket om hur vi skulle göra i framtiden med hästfronten, och tro det eller ej men jag bestämde mig ett tag för att sluta då jag inte trodde att jag skulle klara av både gymnasium och häst. Dock ändrade jag mig efter att mamma övertalat mig samt att jag insett hur mycket hästarna faktiskt betyder- att de är allt för mig.



De första är när vi var på dressyrläger hos Kicki, vi hade precis kommit in efter ett pass. Andra är efter en annan träning hos Kicki när vi åkt dit. Den tredje är under en promenad, då stog vi på vårat gamla stall och den sista är tagen samtidigt som den andra.




Februari
Utvecklingen gick framåt och framåt hela tiden. tack vare nya tränaren KG blev vi bättre hela tiden och allt kändes perfekt. Jag var och provred min första häst, en valack på Strömsholm. I och med det hade jag bestämt mig helt att sälja Ronda, det var som ett första steg när jag åkte och provred för första gången.


Paddigton, hästen jag provred. Ronda efter en träning.




Mars
Ronda sattes ut på annons och min värld var kaos- jag visste varken in eller ut. Jag hade min fina kompis Hannah vid min sida hela tiden och hon tröstade och ställde upp jämt. Vi fortsatte att träna och det gick bara bättre och bättre. Var och provred en till häst, denna gång ett nioårigt sto vid namn Tybalia. Jag blev helt förälskad, var övertygad om att det här var min häst. Jag ville så gärna köpa henne, mamma också men vi hade inte råd med två hästar samtidigt. Så det var till att glömma och gå vidare, något som var jättesvårt just då. Hade mycket att tänka på hela tiden, hästarna, träningar och sista terminen i nian kryddat med nationella proven. Ja, Mars var i stort sett upp och ner.



Första bilden är hästne jag provred, Tybalia. Andra är Ronda efter en KG- träning. Ronda innan en Ted-träning på tredje bilden. Även bloggen fanns, fast helt utan inriktning och jag hade den mest för att skriva av mig vid behov. Själva bloggens utveckling får ni följa senare, när jag drog igång på allvar.

Nästa del kommer snart, då tar jag månaderna: april, maj och juni.


Kommentarer
Postat av: Johanna Hillar

jag älskar också btvs :D så sjukt grymt! kollar alla avsnitten i streck just nu typ x)

2009-12-28 @ 01:46:47
URL: http://johannahillar.blogg.se/
Postat av: josefin

va bra med att skriva en års sumé!

"måste" bog också göra det ;) hehe!

2009-12-28 @ 15:52:06
URL: http://josefinz.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0