Årsresumé 2009; April, Maj och Juni

Då fortsätter vi!


April
Träningarna gick vidare och allt gick jättebra. Det var några som provred men det som alla backade ur på var hennes storlek, hon var ju så liten som D-ponny. Jag hittade även mitt nuvarande stall av en slump då jag och mamma åkte runt och letade efter nya stall då vi inte skulle kunna stå kvar i mitt gamla när vi köpt häst. Första gången jag såg mitt stall nu blev jag helt förälskad, och det sjuka var att jag gått förbi det på håll flera gånger utan att upptäckt det tidigare. Jag gick iallafall och drömde om det här stallet och hade helst flyttat dit direkt.




Ronda efter en KG-träning på första bilden. På andra är det Ronda och Comet, Hannahs förra ponny, när vi var ute på en promenad i vårvädret. Tredje bilden är när min dåvarande medryttare Jasmin hade dressyrträning, i bakgrunden skymtar ni även Hannah och Comet. Fjärde är den vägen jag går till mitt stall, nu är det ju täckt med snö men så här ser det ut på våren. Femte bilden är när Ronda löshoppades i paddocken och sista bilden är den som ni har fått sett många, många gånger; min favoritbild på oss.




Maj

I slutet av Maj startade jag och Ronda en Pay & Jump på Runsten, 1 och 1.10 m. Vår första start på den höjden. Nollade i 1 m och hade två stopp i 1.10, men jag var så sjukt nöjd. De felen var helt mina, jag tvekade och då stannade hon. Men det roliga var att vi var ändå var på topp fem listan i den klassen, det var så många som vägrade ut sig. Vi var också iväg på en lokal tävling på Hölö Ridklubb, vi kom sexa i L:C och trea i L:B. Lycka. Sommarlovet närmade sig och man var väl inte direkt överambitiös i skolan längre.



Första bilden är från Pay & Jumpen på Runsten, Hannah fotade. Andra är på Ronda i sin hage på Gullarängen. Tredje bilden är från framridningen på Runsten och fjärde är från när vi hoppade i paddocken.




Juni

Kan ha varit värsta månaden på året.
Eller nej, juni och augusti var nog värst. Iallafall, vi startade en lokal till på Skånsta Ryttarförening (heter det så?), vi kom tyvär hem utna placering men jag var ändå nöjd. Jag var även och provred två hästar; ett åttaårigt sto som hete Saffran och en elvaårig valack vid namn Cameron.
Saffran var tyvär för outbildad för sin ålder. Cameron var en kritvit, stor valack som var helt underbar men tyvär var han lite för gammal för det priset de ville ha, annars tyckte jag grymt mycket om honom. Ronda åkte till Nina för att provgå läger där, hon åkte den 10 juni 2009.
Anledningen till varför jag är så känslig med det här är för att Ronda kom till mig 10 juni 2006, alltså togs hon ifrån mig på dagen exakt tre år senare.
Det blev SOMMARLOV och jag gick ut nian, äntligen! Jag åkte iväg till Säva för att sommarjobba där i några veckor, det visade sig bli världens bästa sommar!!
Jag och Ronda startade även en sista tävling tillsammans, det var en lokal på Säva. Vi kom trea i L:C+5, och jag kan utan tvekan säga att det var den bästa rundan jag gjort i hela mitt liv.
Grät när vi kom ut från banan :P
Även bloggen tog fart, nu med inriktning och mer strukturerad.



Första bilden är under framridningen på Skånsta, lite suddig men man ser. Andra är efter en uteritt i gamla stallet, i början på juni. Tredje är under ett dressyrpass på Säva och den sista känner ni igen (headern), hoppning i paddocken på Säva. Kristin fotade de två sista.

Det var det, nästa gång är det juli, augusti och september. Provridningar, bloggen tog fart, Saga, Ronda såldes mm. Mycket hände!

Kommentarer
Postat av: frida

SV: ja, visst är den :)

2009-12-29 @ 13:48:26
URL: http://friid0a.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0