Provridning på tisdag

Ja, som rubriken lyder så ska jag åka och provrida en häst på tisdag. Det är ett 9-årigt sto som har tävlat 1.20 m i hoppning. Hon var tydligen lite svårriden, kunde resa sig ibland men man kan alltid kolla. Känns som att jag har varit med om en hel del med Ronda, så därför tycker jag att man alltid kan prova.

Idag ska jag nog till min moster och städa lite hemma hos henne. Man blir otroligt raslös när man inte har häst, jag kan inte komma på något vettigt att göra. Funderade på om jag skulle gå ner till föråded och städa bland mina hästgrejer. Kanske kan passa på och fota och tipsa om några bra saker jag brukar använda?

Min ena dressyrtränare var här och fikade en stund så jag frågade om hon behövde någon hjälp med hennes två hästar. Hon skulle ringa mig i veckan så kunde jag följa med och hjälpa henne i stallet och kanske rida lite också, allt uppskattas när man är utan häst! :D


Här är min dressytränare Anna Nordin med sin ena häst Gianini, de var bland annat med i svenska landslaget för Paralympics 2004 och sattsar nu till 2012. Besök gärna hennes på http://www.busfro.nu.

Kommentarer
Postat av: hoppbloggen

Här kommer en ny blogg om hästar!

Allt från vardaglig hantering till träning och tävling, samt uppdatering om vad Eliten gör just nu!

- övningar och tips för ryttare och hästar besvaras även! Välkommen!

2009-08-02 @ 17:31:30
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0