Nya tag

Igår när jag red Lolita igen var det en helt ny häst.
Tyvär inte åt det bra hållet, så vi kommer att säga nej till henne.

Hon var verkligen helt galen, stegrade och snurrade runt, drog iväg, fladdrade och var bara riktigt jobbig.
Nu såg man vad problemet var, eftersom att det stog problemhäst i annonsen och hon inte alls var såhär förra veckan. Hon var exakt, exakt och jag menar verkligen kopia så som Ronda var när hon kom, och som Ronda var i cirka två-tre år.
Jag vet att det är något man kan få bort, och jag vet att det också kommer att ta cirka 2-3 år som med Ronda.
Jag vet att jag skulle klara av att få bort det, men jag känner bara att jag orkar inte börja om såhär långt bak igen.
Jag drar mig inte för jobbiga hästar, det har jag räknat med eftersom att vi håller oss på den prisklassen men att göra om samma procedur som jag redan har gått igenom alldeles nyss känns lite väl tufft.
Det har inte varit roligt vissa stunder med Ronda, det har varit riktigt riktigt jobbigt och jag känner bara att jag vill inte göra om det just nu.
Kanske om några år, men nu måste jag ha något som iallfall är lite mer lättare, så att jag själv kan utvecklas och få lära mig på den något mer lättare vägen.

Jag är samtidigt jättesporrad att ta henne, för att jag älskar utmaningar och om några år kommer det där vara en kanonhäst, verkligen.
Jag ser så mycket av Ronda i henne, tror också att det är därför jag har fastnat för henne.
Samma utseende, samma temperament, samma tänkande.
Och jag kände att det klickade, för det gjorde det på riktigt.
Men jag måste tyvär kanske tänka lite mer på hur det är i dagsläget, och vad jag själv har för mål.
Det svider så otroligt mycket, för att jag vill ha henne.
 Men det finns fler hästar, det är så man får tänka.

Så, jag står utan häst igen.
Alla ni som har en häst nu, ta vara på varje sekund med den för att vara utan häst är det absolut värsta jag vet.
Det är hemskt.

Har kollat på några annonser och hittat några som jag har tagit kontakt med, blir nog några nya provridningar den här veckan.

Ha det så bra!
/ Sabina

Kommentarer
Postat av: Lina Renström

Vad tråkigt!

2009-08-10 @ 11:27:46
URL: http://ridsportlina.blogg.se/
Postat av: Sabina

Lina: Ja, det är inte roligt alls :(

2009-08-10 @ 11:39:42
URL: http://ronda.blogg.se/
Postat av: m

Synd, men det är bra av dig att tänka så, många blir helt blinda och glömmer problemen när man verkligen vill ha hästen. Jag köpte Ina när hon inte kunde gå i form, ingenting, ändå fastnade jag för henne och hade jag köpt henne nu i det skicket hade jag nog backat ur affären. Självklart skulle jag inte sälja henne nu, men hoppas du förstår vad jag menar.. Hoppas du hittar en riktigt bra häst, för det förtjänar du verkligen! Tror på dig! :)

2009-08-10 @ 12:05:57
URL: http://myggaa.blogg.se/
Postat av: elin

gud vad tråkigt.

men jag tycker det är bra av dig som tackar nej om du känner sådär. jobbigt om du skulle "börja om" igen liksom.



hoppas du hittar din drömhäst snart! ;)

2009-08-10 @ 13:34:09
URL: http://elinb.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh va tråkigt, synd!

Men man kan ju inte bara köpa en häst hursomhelst. Man måste hitta den rätta.

2009-08-10 @ 16:07:56
URL: http://newtonochjag.blogg.se/
Postat av: Jasmin

Fick du mitt sms imorse vännen? Mobilen krånglar..



Finns här. Hela tiden. Vi kommer hitta en kanonershäst till dig, jag håller ögonen öppna! <3

2009-08-10 @ 21:35:46
URL: http://jcbs.bubbleroom.se
Postat av: Melinda

Man får abstinens när man inte har någon pålle! Jag håller också på att provrida, men har fortfarande kvar min d-ponny (ingen har köpt honom än)

2009-08-11 @ 11:14:52
URL: http://munderstreckn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0